Przejdź do głównej treści

Widok zawartości stron Widok zawartości stron

ul. Piastowska 47 (Dom Studencki "Piast")

  • Budynek posiada cztery wejścia.
  • Budynek posiada dziesięć kondygnacji.
  • Budynek posiada jedną windę.
  • Budynek posiada dwie klatki schodowe.
  • W budynku znajdują się dwie toalety przeznaczone dla osób niepełnosprawnych.
  • Budynek nie posiada szatni.
  • Budynek posiada jedną recepcję.
  • Do budynku możliwy jest wstęp z psem asystującym.
  • W budynku znajduje się jeden punkt informacyjny.
  • Nawigacja po budynku nie jest wspierana przez aplikację ani urządzenie.

  • Chodniki prowadzące do budynku są w dobrym stanie technicznym.
  • W najbliższej okolicy znajdują się przystanki tramwajowe i autobusowe: przystanek autobusowy Miasteczko studenckie AGH (173, 208,139, 159,114, 501,511) oraz przystanek ul. Podchorążych - tramwaj nr 4, 8, 13, 24.

3.1. Parking (przed budynkiem DS Piast)

  • Parking znajduje się przed budynkiem DS Piast, wjazd strzeżony szlabanem. Parking bezpłatny dla klientów hotelu DS Piast.
  • Znajduje się tam jedno miejsce parkingowe przeznaczone dla osób niepełnosprawnych.
  • Miejsce parkingowe dla osób niepełnosprawnych zlokalizowane jest najbliżej jak się da dostępnego wejścia do budynku.
  • Miejsce parkingowe ma wymiary min. szer. 360 x dł. 600 cm, oznaczone jest P-20 z symbolem P-24.
  • Jest zapewniona możliwość wejścia na chodnik lub ciąg pieszo-jezdny bezpośrednio z miejsca parkingowego lub w jego najbliższym sąsiedztwie (Nie utrudniają lub nie uniemożliwiają tego np. wysoki krawężnik, donice lub zamontowane słupki).

3.2. Parking (przy ul. Lea)

  • Strefa Płatnego Parkowania przy ul. Lea.
  • Nie znajdują się tam miejsca parkingowe przeznaczone dla osób niepełnosprawnych.

4.1. Wejście (W1)

4.1.1. Informacje ogólne
  • Jest to wejście główne.
  • Na trasie od najbliższej ulicy/chodnika do wejścia do budynku znajdują się schody – przed wejściem głównym do budynku.
  • Po obu stronach schodów prowadzących do budynku znajdują się podjazdy dla wózków.
  • Nie zastosowano dźwigu osobowego.
  • Wymiary pochylni:
    • Długość pochylni, mierząc poziomo długość zajętego terenu: 355 cm.
    • Szerokość pochylni: 120 cm.
    • Różnica wysokości do pokonania: 43 cm.
    • Pochylnia nie posiada spoczników.
    • Pochylnia posiada poręcze z obu stron (70 cm i 90 cm), które nie są przedłużone o 30 cm poza bieg pochylni.
    • Pochylnia nie posiada krawężnika z boku (o wysokości min. 7 cm).
    • Na górze oraz na dole pochylni (przed biegami) zapewniono poziomą przestrzeń manewrową o wymiarach nie mniejszych niż 150 x 150 cm.
    • Pochylnia nie jest zadaszona.
  • Przed wejściem do budynku nie zastosowano informacji głosowej.
  • Przy wejściu zastosowano system oczyszczania obuwia - wycieraczka kratkowa metalowa.
4.1.2. Przestrzeń manewrowa
  • Podejście do wejścia przed budynkiem jest płaskie.
  • Bezpośrednio przed drzwiami wejściowymi zapewniono odpowiednią przestrzeń manewrową o powierzchni min. 150 cm na 150 cm, na której nie występuje nachylenie terenu.
  • Przestrzeń manewrowa na zewnątrz drzwi nie jest zadaszona.
  • Przy drzwiach wejściowych nie zastosowano przedsionka.
  • Nie występują ograniczenia przestrzeni.
4.1.3. Drzwi do budynku
  • Zastosowano jeden typ drzwi wejściowych: przesuwne, automatyczne i półautomatyczne.
  • Promień czujnika obejmuje swoim zasięgiem osobę na w wózku lub osobę niskiego wzrostu.
  • Drzwi nie są na stałe otwarte.
  • Drzwi nie są wyposażone w samodomykacz.
  • Drzwi są transparentne, przeszklenie nie zajmuje powyżej 75% powierzchni drzwi.
  • Wewnątrz drzwi nie zastosowano progu.
  • Drzwi nie są wyposażone w kontrolę dostępu.
  • Szerokość drzwi mierzona w świetle przejścia wynosi min. 90 cm.

4.2. Wejście (W2)

4.2.1. Informacje ogólne
  • Nie jest to wejście główne.
  • Wejście nie jest na stałe otwarte.
  • W2 to wejście do budynku od ogrodu, otwierane na czas ewakuacji (drzwi antypaniczne), otwarte w trakcie pracy biur i stołówki.
  • Opisywane wejście zapewnia dostęp do całego budynku.
  • Na trasie od najbliższej ulicy/chodnika do wejścia do budynku znajdują się schody – bezpośrednio przy wejściu.
  • Nie zastosowano dźwigu osobowego ani pochylni.
  • Podejście do wejścia przed budynkiem jest płaskie.
  • Przed wejściem do budynku nie zastosowano informacji głosowej.
  • Przy wejściu zastosowano system oczyszczania obuwia - wycieraczka gumowa z oczkami.
4.2.2. Przestrzeń manewrowa
  • Podejście do wejścia przed budynkiem jest płaskie.
  • Bezpośrednio przed drzwiami wejściowymi zapewniono odpowiednią przestrzeń manewrową o powierzchni min. 150 cm na 150 cm, na której nie występuje nachylenie terenu.
  • Przestrzeń manewrowa na zewnątrz drzwi nie jest zadaszona.
  • Przy drzwiach wejściowych nie zastosowano przedsionka.
  • Przed wejściem występuje ograniczenie przestrzeni (klomby, standy, kosze na śmieci, etc.
4.2.3. Drzwi do budynku
  • Zastosowano typ drzwi wejściowych rozwierane, otwierane ręcznie, drzwi są ciężkie, wymagają użycia dużej siły.
  • Drzwi nie są na stałe otwarte: W2 to wejście do budynku od ogrodu, otwierane na czas ewakuacji (drzwi antypaniczne), otwarte w trakcie pracy biur i stołówki.
  • Drzwi są wyposażone w samodomykacz.
  • Drzwi są transparentne, przeszklenie nie zajmuje powyżej 75% powierzchni drzwi, zastosowano oznaczenie: czerwona taśma w połowie wysokości drzwi.
  • Wewnątrz drzwi nie zastosowano progu.
  • Drzwi nie są wyposażone w kontrolę dostępu.
  • Szerokość drzwi mierzona w świetle przejścia wynosi min. 90 cm.

4.3. Wejście (W3)

4.3.1. Informacje ogólne
  • Nie jest to wejście główne, zapewnia dostęp do całego budynku.
  • Wejście nie jest na stałe otwarte.
  • W3 to wejście/wyjście ewakuacyjne z klatki A i żłobka, otwierane automatycznie podczas ewakuacji.
  • Opisywane wejście zapewnia dostęp do całego budynku.
  • Na trasie od najbliższej ulicy/chodnika do wejścia do budynku znajdują się schody – bezpośrednio przy wejściu.
  • Nie zastosowano dźwigu osobowego ani pochylni.
  • Podejście do wejścia przed budynkiem jest płaskie.
  • Przed wejściem do budynku nie zastosowano informacji głosowej.
  • Przy wejściu nie zastosowano systemu oczyszczania obuwia.
4.3.2. Przestrzeń manewrowa
  • Podejście do wejścia przed budynkiem jest płaskie.
  • Bezpośrednio przed drzwiami wejściowymi zapewniono odpowiednią przestrzeń manewrową o powierzchni min. 150 cm na 150 cm, na której nie występuje nachylenie terenu.
  • Przestrzeń manewrowa na zewnątrz drzwi nie jest zadaszona.
  • Przy drzwiach wejściowych nie zastosowano przedsionka.
  • Przed wejściem występuje ograniczenie przestrzeni (klomby, standy, kosze na śmieci, etc.
4.3.3. Drzwi do budynku
  • Zastosowano typ drzwi wejściowych rozwierane, otwierane ręcznie, drzwi są ciężkie, wymagają użycia dużej siły.
  • Drzwi nie są na stałe otwarte.
  • Drzwi są wyposażone w samodomykacz.
  • Drzwi są transparentne, przeszklenie zajmuje powyżej 75% powierzchni drzwi, zastosowano oznaczenie: w połowie wysokości drzwi odróżniająca się od futryny taśma.
  • Wewnątrz drzwi nie zastosowano progu.
  • Drzwi nie są wyposażone w kontrolę dostępu.
  • Szerokość drzwi mierzona w świetle przejścia wynosi min. 90 cm.

4.4. Wejście (W4)

4.4.1. Informacje ogólne
  • Nie jest to wejście główne.
  • Wejście nie jest na stałe otwarte.
  • Jest to wyjście ewakuacyjne na tył budynku, otwarte w dzień, otwierane systemowo na czas pożaru.
  • Opisywane wejście zapewnia dostęp do całego budynku.
  • Na trasie od najbliższej ulicy/chodnika do wejścia do budynku znajdują się schody – bezpośrednio przy wejściu.
  • Nie zastosowano dźwigu osobowego ani pochylni.
  • Podejście do wejścia przed budynkiem jest płaskie.
  • Przed wejściem do budynku nie zastosowano informacji głosowej.
  • Przy wejściu zastosowano system oczyszczania obuwia - wycieraczka gumowa z oczkami.
4.4.2. Przestrzeń manewrowa
  • Podejście do wejścia przed budynkiem jest płaskie.
  • Bezpośrednio przed drzwiami wejściowymi zapewniono odpowiednią przestrzeń manewrową o powierzchni min. 150 cm na 150 cm, na której nie występuje nachylenie terenu.
  • Przestrzeń manewrowa na zewnątrz drzwi jest zadaszona.
  • Przy drzwiach wejściowych zastosowano przedsionek, szerokość przedsionka to min. 150 cm, drzwi otwierają się na zewnątrz przedsionka, długość przedsionka to min. 150 cm.
  • Przed wejściem występuje ograniczenie przestrzeni (klomby, standy, kosze na śmieci, etc.
4.4.3. Drzwi do budynku
  • Zastosowano typ drzwi wejściowych rozwierane, otwierane ręcznie. Drzwi nie są ciężkie i nie wymagają użycia dużej siły.
  • Drzwi nie są na stałe otwarte.
  • Drzwi nie są wyposażone w samodomykacz.
  • Drzwi są transparentne, przeszklenie nie zajmuje powyżej 75% powierzchni drzwi.
  • Wewnątrz drzwi nie zastosowano progu.
  • Drzwi nie są wyposażone w kontrolę dostępu.
  • Szerokość drzwi mierzona w świetle przejścia wynosi min. 90 cm.

5.1. Kondygnacja (-1)

5.1.1. Informacje ogólne
  • Przeznaczenie sal znajdujących się na tym piętrze:
    • pomieszczenia dostępne dla mieszkańców (np. suszarnia, pralnia, świetlica, siłownia, czytelnia, pokój pracy cichej);
    • pomieszczenia techniczne, magazyny;
    • kotłownia, pomieszczenia najemców.
5.1.2. Ciągi komunikacyjne
  • Ciąg komunikacyjny budynku ma minimalną szerokość 180 cm na całej swojej długości, minimalna wysokość 220 cm nie jest spełniona przy schodach prowadzących do pralni studenckiej.
  • W ciągach komunikacyjnych występują inne wiszące lub wystające elementy architektoniczne (np. gabloty, szyldy, belki) ani elementy umieszczone na słupach.
  • Na danej kondygnacji nie zostały umieszczone miejsca siedzące ani miejsce postoju dla osoby poruszającej się na wózku.
  • Zastosowane materiały nawierzchni są równe i antypoślizgowe, nie posiadają wysokiego połysku.
  • Zamontowane są automatyczne czujniki ruchu, brak gniazdek elektrycznych.
  • Na kondygnacji występują uskoki wyższe niż 2 cm – pralnia studencka.
5.1.3. Drzwi
5.1.3.1. W ciągach komunikacyjnych
  • Ciągi komunikacyjne na danym piętrze są pooddzielane drzwiami: jedne drzwi przedzielające korytarz, które są na stałe otwarte, nie są transparentne.
  • Szerokość wszystkich drzwi (otwartych na stałe) mierzona w świetle przejścia wynosi min. 90 cm.
5.1.3.2. Do pomieszczeń
  • Do wszystkich pomieszczeń na piętrze zastosowano jeden rodzaj drzwi - drzwi rozwierane, otwierane ręcznie.
  • Szerokość światła drzwi na tej kondygnacji wynosi min. 90 cm.
  • W drzwiach do sal na tej kondygnacji zastosowano klamki okrągłe w przekroju w kształcie litery "L" lub "C”. Klamki umieszczone są w zalecanym przedziale wysokości 80–110 cm.
  • Przed wejściem do każdej sali i przy wyjściu z każdej sali dostępna jest wolna od ograniczeń przestrzeń o wymiarach 150 na 150 cm, dostępna poza polem otwierania się drzwi.
  • Do pomieszczeń na tej kondygnacji nie zastosowano systemu kontroli dostępu.
5.1.4. Sygnalizacje i informacje wizualne
  • Na piętrze nie zastosowano informacji wizualnych określających położenia ważnych pomieszczeń, nr kondygnacji, położenia sal ani bieżącej lokalizacji. Poszczególne sale/pomieszczenia zostały opisane numerem bez informacji o funkcjach jakie pełnią, brak również opisów w Braille’u.
  • Na danej kondygnacji znajduje się ogólnie dostępny plan piętra, nie ma natomiast planu tyflograficznego.
  • Na kondygnacji nie zastosowano informacji głosowej ani ścieżek dotykowych.
  • Zastosowano kontrast pomiędzy ścianami a posadzkami, nie zachowano odpowiedniego kontrastu między ościeżnicami drzwi a ścianami.

5.2. Kondygnacja (parter)

5.2.1. Informacje ogólne
  • Przeznaczenie sal znajdujących się na tym piętrze:
    • pokoje hotelowe, pomieszczenie gospodarcze i techniczne, recepcja, toalety, pomieszczenia administracyjne, kawiarnia, fryzjer, kiosk, poczta, stołówka, pokój cichej nauki.
5.2.2. Ciągi komunikacyjne
  • Ciąg komunikacyjny budynku ma minimalną szerokość 180 cm na całej swojej długości, minimalna wysokość 220 cm jest spełniona.
  • W ciągach komunikacyjnych nie występują inne wiszące lub wystające elementy architektoniczne (np. gabloty, szyldy, belki) ani elementy umieszczone na słupach.
  • Poza krzesłami, gablotami, elementami stojącymi na słupach istnieją inne obiekty usytuowane w ciągu komunikacyjnym: Donice z kwiatami w holu głównym, które nie utrudniają przemieszczania się osobom z niepełnosprawnością ruchową lub wzrokową.
  • Na danej kondygnacji zostały umieszczone miejsca siedzące nie rzadziej niż co 30 m i miejsce postoju dla osoby poruszającej się na wózku.
  • Zastosowane materiały nawierzchni są równe i antypoślizgowe, nie posiadają wysokiego połysku.
  • Włączniki światła są zamontowane na wysokości 80-110 cm, gniazda elektryczne są zamontowane na wysokości 40 -100 cm.
  • Na kondygnacji występują uskoki, schody, stopnie – z recepcji do pokoi hotelowych (prowadzi również podjazd od wejścia nr 3), poczty i kawiarni prowadzą schody (6 stopni) w korytarzy prowadzącym na stołówkę podjazd dla wózków i schody (2 stopnie).
  • Do podanych sal/podanej sali, prowadzi inne dostępne (bez schodów i wysokich progów) wejście: pokoje hotelowe i poczta - podjazd przy wejściu nr 3 z tyłu budynku.
5.2.3. Drzwi
5.2.3.1. W ciągach komunikacyjnych
  • Ciągi komunikacyjne na danym piętrze są pooddzielane drzwiami: 4 (część administracyjna - 1 drzwi; część hotelowa - 3 drzwi).
  • Drzwi otwarte na stałe to drzwi w stronę stołówki.
  • Szerokość wszystkich drzwi (otwartych na stałe) mierzona w świetle przejścia wynosi min. 90 cm.
5.2.3.2. Do pomieszczeń
  • Do wszystkich pomieszczeń na piętrze zastosowano jeden rodzaj drzwi - drzwi rozwierane, otwierane ręcznie. Wszystkie drzwi są ciężkie.
  • Szerokość światła drzwi na tej kondygnacji wynosi min. 90 cm.
  • W drzwiach do sal na tej kondygnacji zastosowano klamki W kształcie kuli, okręgu, uchwyty niewielkie lub zainstalowane zbyt blisko skrzydła drzwi: recepcja, toalety, pomieszczenia administracyjne, techniczne i gospodarcze, pokoje hotelowe; Dźwignia antypaniczna: kawiarnia. Klamki umieszczone są w zalecanym przedziale wysokości 80–110 cm, Wszystkie klamki mają wygodny kształt.
  • Przed wejściem do każdej sali i przy wyjściu z każdej sali dostępna jest wolna od ograniczeń przestrzeń o wymiarach 150 na 150 cm, dostępna poza polem otwierania się drzwi.
  • Do pomieszczeń na tej kondygnacji nie zastosowano systemu kontroli dostępu.
5.2.4. Sygnalizacje i informacje wizualne
  • Na piętrze zastosowano informacje wizualne określające położenie ważnych pomieszczeń, nr kondygnacji, położenia sal ani bieżącej lokalizacji. Zastosowano kontrast pomiędzy czcionką a tłem, minimalna wielkość czcionki to 15 milimetrów, zastosowano czcionkę bez szeryfową (prosta bez ozdobnych zakończeń). Oznaczone zostały toalety, recepcja. Poszczególne sale/pomieszczenia zostały opisane numerem z informacją o funkcjach jakie pełnią, brak również opisów w Braille’u.
  • Na danej kondygnacji znajduje się ogólnie dostępny plan piętra, nie ma natomiast planu tyflograficznego.
  • Na kondygnacji nie zastosowano informacji głosowej ani ścieżek dotykowych.
  • Zastosowano kontrast pomiędzy ścianami a posadzkami, między ościeżnicami drzwi a ścianami oraz meblami a ich otoczeniem.

5.3. Kondygnacja (piętro 1)

5.3.1. Informacje ogólne
  • Przeznaczenie sal znajdujących się na tym piętrze:
    • Żłobek Samorządowy nr 2, pokoje studenckie;
    • pomieszczenia ogólnodostępne dla pracowników lub/i studentów (np. toalety, pokoje pracy cichej, pomieszczenia sanitarne);
    • pomieszczenia mieszkalne dla studentów lub pracowników UJ (np. pokoje w akademikach);
    • pomieszczenia dostępne dla mieszkańców (np. suszarnia, pralnia, świetlica, siłownia, czytelnia, pokój pracy cichej);
    • pomieszczenia techniczne, magazyny.
5.3.2. Ciągi komunikacyjne
  • Ciąg komunikacyjny budynku ma minimalną szerokość 180 cm na całej swojej długości, minimalna wysokość 220 cm jest spełniona.
  • W ciągach komunikacyjnych występują inne wiszące lub wystające elementy architektoniczne (np. gabloty, szyldy, belki) ani elementy umieszczone na słupach. Ich dolna krawędź nie znajduje się poniżej 30 cm lub powyżej 220 cm, wystają więcej niż 10 cm w poziomie od ściany.
  • Poza krzesłami, gablotami, elementami stojącymi na słupach nie istnieją inne obiekty usytuowane w ciągu komunikacyjnym.
  • Na danej kondygnacji nie zostały umieszczone miejsca siedzące.
  • Zastosowane materiały nawierzchni są równe i antypoślizgowe, nie posiadają wysokiego połysku.
  • Włączniki światła są zamontowane na wysokości 80-110 cm, gniazda elektryczne są zamontowane na wysokości 40-100 cm.
  • Na kondygnacji nie występują uskoki, schody, stopnie.
5.3.3. Drzwi
5.3.3.1. W ciągach komunikacyjnych
  • Ciągi komunikacyjne na danym piętrze są pooddzielane drzwiami: 3 - klatka schodowa A - środek budynku, środek budynku - klatka schodowa B, klatka schodowa B - skrzydło północne, wszystkie są na stałe otwarte.
  • Szerokość wszystkich drzwi (otwartych na stałe) mierzona w świetle przejścia wynosi min. 90 cm, bez progów.
5.3.3.2. Do pomieszczeń
  • Do wszystkich pomieszczeń na piętrze zastosowano jeden rodzaj drzwi - drzwi rozwierane otwierane ręcznie.
  • Drzwi do sal na danej kondygnacji mają progi: pokoje studenckie.
  • Szerokość światła drzwi na tej kondygnacji wynosi min. 90 cm.
  • W drzwiach do sal na tej kondygnacji zastosowano klamki w kształcie kuli, okręgu, uchwyty niewielkie lub zainstalowane zbyt blisko skrzydła drzwi.: pokoje studenckie; klamki umieszczone są w zalecanym przedziale wysokości 80–110 cm.
  • Przed wejściem do każdej sali i przy wyjściu z każdej sali dostępna jest wolna od ograniczeń przestrzeń o wymiarach 150 na 150 cm, dostępna poza polem otwierania się drzwi.
  • Do pomieszczeń na tej kondygnacji zastosowano system kontroli dostępu: wejście do żłobka - domofon: znajduje się na wysokości 80 do 110 cm, min. 60 cm od narożnika ściany, przycisk, czytnik, domofon służący do otwierania półautomatycznych drzwi umieszczony jest tak daleko by otwierające się drzwi nie uderzyły osoby na wózku.
5.3.4. Sygnalizacje i informacje wizualne
  • Na piętrze zastosowano informacje wizualne określające położenie ważnych pomieszczeń, nr kondygnacji, położenia sal ani bieżącej lokalizacji. Zastosowano kontrast pomiędzy czcionką a tłem, minimalna wielkość czcionki to 15 milimetrów, zastosowano czcionkę bez szeryfową (prosta bez ozdobnych zakończeń). Oznaczone zostały klatki schodowe, kierunek położenia pomieszczeń, nr pokoi, kuchnia. Poszczególne sale/pomieszczenia zostały opisane numerem z informacją o funkcjach jakie pełnią, brak opisów w Braille’u.
  • Na danej kondygnacji znajduje się ogólnie dostępny plan piętra, nie ma natomiast planu tyflograficznego.
  • Na kondygnacji nie zastosowano informacji głosowej ani ścieżek dotykowych.
  • Zastosowano kontrast pomiędzy ścianami a posadzkami, między ościeżnicami drzwi a ścianami oraz meblami a ich otoczeniem, zastosowano tradycyjne przyciski.
5.3.5. Pomieszczenia
  • W salach na tej kondygnacji nie ma zainstalowanej na stałe pętli indukcyjnej.
5.3.5.1. Pokoje studenckie
  • W pokojach studenckich znajdują się: biurka lub stoliki lub stanowiska laboratoryjne bądź stanowiska komputerowe
  • Znajduje wysokości nie mniejszej niż 70 cm, szerokości min. 90 cm, głębokości 60 cm - biurka są mniejsze, tak jak na kondygnacjach 4-9).
5.3.5.2. Pomieszczenia socjalne
  • Zlew jest niezabudowany z pustą przestrzenia poniżej o minimalnych wymiarach (szer./gł./wys.) 80/60/70.
  • Kuchenka - zastosowano elektryczną.
  • Blat roboczy - na wysokości 70 - 80 cm.
  • Blat roboczy - ma pustą przestrzeń pod spodem o szer. min. 80 i głębokości min. 60 cm (na podjazd wózkiem).
  • Wolna przestrzeń manewrowa o wymiarach 150 na 150 cm.

5.4. Kondygnacja (piętro 2)

5.4.1. Informacje ogólne
  • Przeznaczenie sal znajdujących się na tym piętrze:
    • pokoje studenckie, kuchnie, pralnie studenckie, pomieszczenia gospodarcze, palarnie;
    • pomieszczenia ogólnodostępne dla pracowników lub/i studentów (np. toalety, pokoje pracy cichej, pomieszczenia sanitarne);
    • pomieszczenia mieszkalne dla studentów lub pracowników UJ (np. pokoje w akademikach);
    • pomieszczenia dostępne dla mieszkańców (np. suszarnia, pralnia, świetlica, siłownia, czytelnia, pokój pracy cichej);
    • pomieszczenia techniczne, magazyny.
5.4.2. Ciągi komunikacyjne
  • Ciąg komunikacyjny budynku ma minimalną szerokość 180 cm na całej swojej długości, minimalna wysokość 220 cm jest spełniona.
  • W ciągach komunikacyjnych występują inne wiszące lub wystające elementy architektoniczne (np. gabloty, szyldy, belki) nie ma elementów umieszczonych na słupach. Ich dolna krawędź nie znajduje się poniżej 30 cm lub powyżej 220 cm, wystają więcej niż 10 cm w poziomie od ściany, wystają więcej niż 10 cm w poziomie od ściany.
  • Poza krzesłami, gablotami, elementami stojącymi na słupach nie istnieją inne obiekty usytuowane w ciągu komunikacyjnym.
  • Na danej kondygnacji nie zostały umieszczone miejsca siedzące.
  • Zastosowane materiały nawierzchni są równe i antypoślizgowe, nie posiadają wysokiego połysku.
  • Włączniki światła są zamontowane na wysokości 80-110 cm, gniazda elektryczne są zamontowane na wysokości 40 -100 cm.
  • Na kondygnacji nie występują uskoki, schody, stopnie.
5.4.3. Drzwi
5.4.3.1. W ciągach komunikacyjnych
  • Ciągi komunikacyjne na danym piętrze są pooddzielane drzwiami: 4, drzwi znajdują się przy dwóch klatkach schodowych (po 2 na każdą klatkę), wszystkie są na stałe otwarte.
  • Szerokość wszystkich drzwi (otwartych na stałe) mierzona w świetle przejścia wynosi min. 90 cm, bez progów.
5.4.3.2. Do pomieszczeń
  • Do wszystkich pomieszczeń na piętrze zastosowano jeden rodzaj drzwi - drzwi rozwierane otwierane ręcznie.
  • Drzwi do sal na danej kondygnacji mają progi mniejsze niż 2 cm: wszystkie pomieszczenia.
  • Szerokość światła drzwi na tej kondygnacji wynosi min. 90 cm.
  • W drzwiach do sal na tej kondygnacji zastosowano klamki Okrągłe w przekroju w kształcie litery "L" lub "C": pokoje studenckie + pomieszczenia gospodarcze; dźwignia antypaniczna: drzwi przeciwpożarowe na korytarzach; Klamki umieszczone są w zalecanym przedziale wysokości 80–110 cm.
  • Przed wejściem do każdej sali i przy wyjściu z każdej sali dostępna jest wolna od ograniczeń przestrzeń o wymiarach 150 na 150 cm, dostępna poza polem otwierania się drzwi.
  • Do pomieszczeń na tej kondygnacji nie zastosowano systemu kontroli dostępu.
5.4.4. Sygnalizacje i informacje wizualne
  • Na piętrze zastosowano informacje wizualne określające położenie ważnych pomieszczeń, nr kondygnacji, położenia sal ani bieżącej lokalizacji. Zastosowano kontrast pomiędzy czcionką a tłem, minimalna wielkość czcionki to 15 milimetrów, zastosowano czcionkę bez szeryfową (prosta bez ozdobnych zakończeń). Oznaczone zostały klatki schodowe, kierunek położenia pomieszczeń, nr pokoi, kuchnia. Poszczególne sale/pomieszczenia zostały opisane numerem z informacją o funkcjach jakie pełnią, brak opisów w Braille’u.
  • Na danej kondygnacji znajduje się ogólnie dostępny plan piętra, nie ma natomiast planu tyflograficznego.
  • Na kondygnacji nie zastosowano informacji głosowej ani ścieżek dotykowych.
  • Zastosowano kontrast pomiędzy ścianami a posadzkami, między ościeżnicami drzwi a ścianami oraz meblami a ich otoczeniem, zastosowano tradycyjne przyciski.
5.4.5. Pomieszczenia
  • W salach na tej kondygnacji nie ma zainstalowanej na stałe pętli indukcyjnej.
5.4.5.1. Pokoje studenckie
  • W pokojach studenckich znajdują się: biurka lub stoliki lub stanowiska laboratoryjne bądź stanowiska komputerowe: 60 x 80 x 76 cm.
5.4.5.2. Pomieszczenia socjalne
  • Zlew jest niezabudowany z pustą przestrzenia poniżej o minimalnych wymiarach (szer./gł./wys.) 80/60/70.
  • Kuchenka - zastosowano elektryczną.
  • Blat roboczy - na wysokości 70 - 80 cm.
  • Blat roboczy - ma pustą przestrzeń pod spodem o szer. min. 80 i głębokości min. 60 cm (na podjazd wózkiem).
  • Wolna przestrzeń manewrowa o wymiarach 150 na 150 cm.

5.5. Kondygnacja (piętro 3)

5.5.1. Informacje ogólne
  • Przeznaczenie sal znajdujących się na tym piętrze:
    • pokoje studenckie, kuchnie, pralnie studenckie, pomieszczenia gospodarcze, palarnie;
    • pomieszczenia ogólnodostępne dla pracowników lub/i studentów (np. toalety, pokoje pracy cichej, pomieszczenia sanitarne);
    • pomieszczenia mieszkalne dla studentów lub pracowników UJ (np. pokoje w akademikach);
    • pomieszczenia dostępne dla mieszkańców (np. suszarnia, pralnia, świetlica, siłownia, czytelnia, pokój pracy cichej);
    • pomieszczenia techniczne, magazyny.
5.5.2. Ciągi komunikacyjne
  • Ciąg komunikacyjny budynku ma minimalną szerokość 180 cm na całej swojej długości, minimalna wysokość 220 cm jest spełniona.
  • W ciągach komunikacyjnych nie występują inne wiszące lub wystające elementy architektoniczne (np. gabloty, szyldy, belki) ani elementy umieszczone na słupach.
  • Poza krzesłami, gablotami, elementami stojącymi na słupach istnieją inne obiekty usytuowane w ciągu komunikacyjnym: Donice z kwiatami w holu głównym, które nie utrudniają przemieszczania się osobom z niepełnosprawnością ruchową lub wzrokową.
  • Na danej kondygnacji zostały umieszczone miejsca siedzące nie rzadziej niż co 30 m i miejsce postoju dla osoby poruszającej się na wózku.
  • Zastosowane materiały nawierzchni są równe i antypoślizgowe, nie posiadają wysokiego połysku.
  • Włączniki światła są zamontowane na wysokości 80-110 cm, gniazda elektryczne są zamontowane na wysokości 40 -100 cm.
  • Na kondygnacji występują uskoki, schody, stopnie – z recepcji do pokoi hotelowych (prowadzi również podjazd od wejścia nr3), poczty i kawiarni prowadzą schody (6 stopni) w korytarzy prowadzącym na stołówkę podjazd dla wózków i schody (2 stopnie).
  • Do podanych sal/podanej sali, prowadzi inne dostępne (bez schodów i wysokich progów) wejście: pokoje hotelowe i poczta - podjazd przy wejściu nr 3 z tyłu budynku.
5.5.3. Drzwi
5.5.3.1. W ciągach komunikacyjnych
  • Ciągi komunikacyjne na danym piętrze są pooddzielane drzwiami: 4 (część administracyjna - 1 drzwi; część hotelowa - 3 drzwi).
  • Drzwi otwarte na stałe to drzwi w stronę stołówki.
  • szerokość wszystkich drzwi (otwartych na stałe) mierzona w świetle przejścia wynosi min. 90 cm.
5.5.3.2. Do pomieszczeń
  • Do wszystkich pomieszczeń na piętrze zastosowano jeden rodzaj drzwi - drzwi rozwierane otwierane ręcznie. Wszystkie drzwi są ciężkie.
  • Szerokość światła drzwi na tej kondygnacji wynosi min. 90 cm.
  • W drzwiach do sal na tej kondygnacji zastosowano klamki W kształcie kuli, okręgu, uchwyty niewielkie lub zainstalowane zbyt blisko skrzydła drzwi: recepcja, toalety, pomieszczenia administracyjne, techniczne i gospodarcze, pokoje hotelowe; Dźwignia antypaniczna: kawiarnia. Klamki umieszczone są w zalecanym przedziale wysokości 80–110 cm, Wszystkie klamki mają wygodny kształt.
  • Przed wejściem do każdej sali i przy wyjściu z każdej sali dostępna jest wolna od ograniczeń przestrzeń o wymiarach 150 na 150 cm, dostępna poza polem otwierania się drzwi.
  • Do pomieszczeń na tej kondygnacji nie zastosowano systemu kontroli dostępu.
5.5.4. Sygnalizacje i informacje wizualne
  • Na piętrze zastosowano informacje wizualne określające położenie ważnych pomieszczeń, nr kondygnacji, położenia sal ani bieżącej lokalizacji. Zastosowano kontrast pomiędzy czcionką a tłem, minimalna wielkość czcionki to 15 milimetrów, zastosowano czcionkę bez szeryfową (prosta bez ozdobnych zakończeń). Oznaczone zostały toalety, recepcja. Poszczególne sale/pomieszczenia zostały opisane numerem z informacją o funkcjach jakie pełnią, brak również opisów w Braille’u.
  • Na danej kondygnacji znajduje się ogólnie dostępny plan piętra, nie ma natomiast planu tyflograficznego.
  • Na kondygnacji nie zastosowano informacji głosowej ani ścieżek dotykowych.
  • Zastosowano kontrast pomiędzy ścianami a posadzkami, między ościeżnicami drzwi a ścianami oraz meblami a ich otoczeniem.
5.5.5. Pomieszczenia
  • W salach na tej kondygnacji nie ma zainstalowanej na stałe pętli indukcyjnej.
5.5.5.1. Pokoje studenckie
  • W pokojach studenckich znajdują się: biurka lub stoliki lub stanowiska laboratoryjne bądź stanowiska komputerowe: 60 x 80 x 76 cm.
5.5.5.2. Pomieszczenia socjalne
  • Zlew jest niezabudowany z pustą przestrzenia poniżej o minimalnych wymiarach (szer./gł./wys.) 80/60/70.
  • Kuchenka - zastosowano elektryczną.
  • Blat roboczy - na wysokości 70 - 80 cm.
  • Blat roboczy - ma pustą przestrzeń pod spodem o szer. min. 80 i głębokości min. 60 cm (na podjazd wózkiem).
  • Wolna przestrzeń manewrowa o wymiarach 150 na 150 cm.

5.6. Kondygnacja (piętro 4)

5.6.1. Informacje ogólne
  • Przeznaczenie sal znajdujących się na tym piętrze:
    • pokoje studenckie, kuchnie, pralnie studenckie, pomieszczenia gospodarcze, palarnie;
    • pomieszczenia ogólnodostępne dla pracowników lub/i studentów (np. toalety, pokoje pracy cichej, pomieszczenia sanitarne);
    • pomieszczenia mieszkalne dla studentów lub pracowników UJ (np. pokoje w akademikach);
    • pomieszczenia dostępne dla mieszkańców (np. suszarnia, pralnia, świetlica, siłownia, czytelnia, pokój pracy cichej);
    • pomieszczenia techniczne, magazyny.
5.6.2. Ciągi komunikacyjne
  • Ciąg komunikacyjny budynku ma minimalną szerokość 180 cm na całej swojej długości, minimalna wysokość 220 cm jest spełniona.
  • W ciągach komunikacyjnych nie występują inne wiszące lub wystające elementy architektoniczne (np. gabloty, szyldy, belki) ani elementy umieszczone na słupach.
  • Poza krzesłami, gablotami, elementami stojącymi na słupach istnieją inne obiekty usytuowane w ciągu komunikacyjnym: Donice z kwiatami w holu głównym, które nie utrudniają przemieszczania się osobom z niepełnosprawnością ruchową lub wzrokową.
  • Na danej kondygnacji zostały umieszczone miejsca siedzące nie rzadziej niż co 30 m i miejsce postoju dla osoby poruszającej się na wózku.
  • Zastosowane materiały nawierzchni są równe i antypoślizgowe, nie posiadają wysokiego połysku.
  • Włączniki światła są zamontowane na wysokości 80-110 cm, gniazda elektryczne są zamontowane na wysokości 40 -100 cm.
  • Na kondygnacji występują uskoki, schody, stopnie – z recepcji do pokoi hotelowych (prowadzi również podjazd od wejścia nr3), poczty i kawiarni prowadzą schody (6 stopni) w korytarzy prowadzącym na stołówkę podjazd dla wózków i schody (2 stopnie).
  • Do podanych sal/podanej sali, prowadzi inne dostępne (bez schodów i wysokich progów) wejście: pokoje hotelowe i poczta - podjazd przy wejściu nr 3 z tyłu budynku.
5.6.3. Drzwi
5.6.3.1. W ciągach komunikacyjnych
  • Ciągi komunikacyjne na danym piętrze są pooddzielane drzwiami: 4 (część administracyjna - 1 drzwi; część hotelowa - 3 drzwi).
  • Drzwi otwarte na stałe to drzwi w stronę stołówki.
  • szerokość wszystkich drzwi (otwartych na stałe) mierzona w świetle przejścia wynosi min. 90 cm.
5.6.3.2. Do pomieszczeń
  • Do wszystkich pomieszczeń na piętrze zastosowano jeden rodzaj drzwi - drzwi rozwierane otwierane ręcznie. Wszystkie drzwi są ciężkie.
  • Szerokość światła drzwi na tej kondygnacji wynosi min. 90 cm.
  • W drzwiach do sal na tej kondygnacji zastosowano klamki W kształcie kuli, okręgu, uchwyty niewielkie lub zainstalowane zbyt blisko skrzydła drzwi: recepcja, toalety, pomieszczenia administracyjne, techniczne i gospodarcze, pokoje hotelowe; Dźwignia antypaniczna: kawiarnia. Klamki umieszczone są w zalecanym przedziale wysokości 80–110 cm, Wszystkie klamki mają wygodny kształt.
  • Przed wejściem do każdej sali i przy wyjściu z każdej sali dostępna jest wolna od ograniczeń przestrzeń o wymiarach 150 na 150 cm, dostępna poza polem otwierania się drzwi.
  • Do pomieszczeń na tej kondygnacji nie zastosowano systemu kontroli dostępu.
5.6.4. Sygnalizacje i informacje wizualne
  • Na piętrze zastosowano informacje wizualne określające położenie ważnych pomieszczeń, nr kondygnacji, położenia sal ani bieżącej lokalizacji. Zastosowano kontrast pomiędzy czcionką a tłem, minimalna wielkość czcionki to 15 milimetrów, zastosowano czcionkę bez szeryfową (prosta bez ozdobnych zakończeń). Oznaczone zostały toalety, recepcja. Poszczególne sale/pomieszczenia zostały opisane numerem z informacją o funkcjach jakie pełnią, brak również opisów w Braille’u.
  • Na danej kondygnacji znajduje się ogólnie dostępny plan piętra, nie ma natomiast planu tyflograficznego.
  • Na kondygnacji nie zastosowano informacji głosowej ani ścieżek dotykowych.
  • Zastosowano kontrast pomiędzy ścianami a posadzkami, między ościeżnicami drzwi a ścianami oraz meblami a ich otoczeniem.
5.6.5. Pomieszczenia
  • W salach na tej kondygnacji nie ma zainstalowanej na stałe pętli indukcyjnej.
5.6.5.1. Pokoje studenckie
  • W pokojach studenckich znajdują się: biurka lub stoliki lub stanowiska laboratoryjne bądź stanowiska komputerowe: 60 x 80 x 76 cm.
5.6.5.2. Pomieszczenia socjalne
  • Zlew jest niezabudowany z pustą przestrzenia poniżej o minimalnych wymiarach (szer./gł./wys.) 80/60/70.
  • Kuchenka - zastosowano elektryczną.
  • Blat roboczy - na wysokości 70 - 80 cm.
  • Blat roboczy - ma pustą przestrzeń pod spodem o szer. min. 80 i głębokości min. 60 cm (na podjazd wózkiem).
  • Wolna przestrzeń manewrowa o wymiarach 150 na 150 cm.

5.7. Kondygnacja (piętro 5)

5.7.1. Informacje ogólne
  • Przeznaczenie sal znajdujących się na tym piętrze:
    • pokoje studenckie, kuchnie, pralnie studenckie, pomieszczenia gospodarcze, palarnie;
    • pomieszczenia ogólnodostępne dla pracowników lub/i studentów (np. toalety, pokoje pracy cichej, pomieszczenia sanitarne);
    • pomieszczenia mieszkalne dla studentów lub pracowników UJ (np. pokoje w akademikach);
    • pomieszczenia dostępne dla mieszkańców (np. suszarnia, pralnia, świetlica, siłownia, czytelnia, pokój pracy cichej);
    • pomieszczenia techniczne, magazyny.
5.7.2. Ciągi komunikacyjne
  • Ciąg komunikacyjny budynku ma minimalną szerokość 180 cm na całej swojej długości, minimalna wysokość 220 cm jest spełniona.
  • W ciągach komunikacyjnych nie występują inne wiszące lub wystające elementy architektoniczne (np. gabloty, szyldy, belki) ani elementy umieszczone na słupach.
  • Poza krzesłami, gablotami, elementami stojącymi na słupach istnieją inne obiekty usytuowane w ciągu komunikacyjnym: Donice z kwiatami w holu głównym, które nie utrudniają przemieszczania się osobom z niepełnosprawnością ruchową lub wzrokową.
  • Na danej kondygnacji zostały umieszczone miejsca siedzące nie rzadziej niż co 30 m i miejsce postoju dla osoby poruszającej się na wózku.
  • Zastosowane materiały nawierzchni są równe i antypoślizgowe, nie posiadają wysokiego połysku.
  • Włączniki światła są zamontowane na wysokości 80-110 cm, gniazda elektryczne są zamontowane na wysokości 40 -100 cm.
  • Na kondygnacji występują uskoki, schody, stopnie – z recepcji do pokoi hotelowych (prowadzi również podjazd od wejścia nr3), poczty i kawiarni prowadzą schody (6 stopni) w korytarzy prowadzącym na stołówkę podjazd dla wózków i schody (2 stopnie).
  • Do podanych sal/podanej sali, prowadzi inne dostępne (bez schodów i wysokich progów) wejście: pokoje hotelowe i poczta - podjazd przy wejściu nr 3 z tyłu budynku.
5.7.3. Drzwi
5.7.3.1. W ciągach komunikacyjnych
  • Ciągi komunikacyjne na danym piętrze są pooddzielane drzwiami: 4 (część administracyjna - 1 drzwi; część hotelowa - 3 drzwi).
  • Drzwi otwarte na stałe to drzwi w stronę stołówki.
  • szerokość wszystkich drzwi (otwartych na stałe) mierzona w świetle przejścia wynosi min. 90 cm.
5.7.3.2. Do pomieszczeń
  • Do wszystkich pomieszczeń na piętrze zastosowano jeden rodzaj drzwi - drzwi rozwierane otwierane ręcznie. Wszystkie drzwi są ciężkie.
  • Szerokość światła drzwi na tej kondygnacji wynosi min. 90 cm.
  • W drzwiach do sal na tej kondygnacji zastosowano klamki W kształcie kuli, okręgu, uchwyty niewielkie lub zainstalowane zbyt blisko skrzydła drzwi: recepcja, toalety, pomieszczenia administracyjne, techniczne i gospodarcze, pokoje hotelowe; Dźwignia antypaniczna: kawiarnia. Klamki umieszczone są w zalecanym przedziale wysokości 80–110 cm, Wszystkie klamki mają wygodny kształt.
  • Przed wejściem do każdej sali i przy wyjściu z każdej sali dostępna jest wolna od ograniczeń przestrzeń o wymiarach 150 na 150 cm, dostępna poza polem otwierania się drzwi.
  • Do pomieszczeń na tej kondygnacji nie zastosowano systemu kontroli dostępu.
5.7.4. Sygnalizacje i informacje wizualne
  • Na piętrze zastosowano informacje wizualne określające położenie ważnych pomieszczeń, nr kondygnacji, położenia sal ani bieżącej lokalizacji. Zastosowano kontrast pomiędzy czcionką a tłem, minimalna wielkość czcionki to 15 milimetrów, zastosowano czcionkę bez szeryfową (prosta bez ozdobnych zakończeń). Oznaczone zostały toalety, recepcja. Poszczególne sale/pomieszczenia zostały opisane numerem z informacją o funkcjach jakie pełnią, brak również opisów w Braille’u.
  • Na danej kondygnacji znajduje się ogólnie dostępny plan piętra, nie ma natomiast planu tyflograficznego.
  • Na kondygnacji nie zastosowano informacji głosowej ani ścieżek dotykowych.
  • Zastosowano kontrast pomiędzy ścianami a posadzkami, między ościeżnicami drzwi a ścianami oraz meblami a ich otoczeniem.
5.7.5. Pomieszczenia
  • W salach na tej kondygnacji nie ma zainstalowanej na stałe pętli indukcyjnej.
5.7.5.1. Pokoje studenckie
  • W pokojach studenckich znajdują się: biurka lub stoliki lub stanowiska laboratoryjne bądź stanowiska komputerowe: 60 x 80 x 76 cm.
5.7.5.2. Pomieszczenia socjalne
  • Zlew jest niezabudowany z pustą przestrzenia poniżej o minimalnych wymiarach (szer./gł./wys.) 80/60/70.
  • Kuchenka - zastosowano elektryczną.
  • Blat roboczy - na wysokości 70 - 80 cm.
  • Blat roboczy - ma pustą przestrzeń pod spodem o szer. min. 80 i głębokości min. 60 cm (na podjazd wózkiem).
  • Wolna przestrzeń manewrowa o wymiarach 150 na 150 cm.

5.8. Kondygnacja (piętro 6)

5.8.1. Informacje ogólne
  • Przeznaczenie sal znajdujących się na tym piętrze:
    • Pokoje studenckie, pomieszczenia gospodarcze, kuchnie, pralnie, palarnia;
    • pomieszczenia ogólnodostępne dla pracowników lub/i studentów (np. toalety, pokoje pracy cichej, pomieszczenia sanitarne);
    • pomieszczenia mieszkalne dla studentów lub pracowników UJ (np. pokoje w akademikach);
    • pomieszczenia dostępne dla mieszkańców (np. suszarnia, pralnia, świetlica, siłownia, czytelnia, pokój pracy cichej);
    • pomieszczenia techniczne, magazyny.
5.8.2. Ciągi komunikacyjne
  • Ciąg komunikacyjny budynku ma minimalną szerokość 180 cm na całej swojej długości, minimalna wysokość 220 cm jest spełniona.
  • W ciągach komunikacyjnych nie występują inne wiszące lub wystające elementy architektoniczne (np. gabloty, szyldy, belki) ani elementy umieszczone na słupach.
  • Poza krzesłami, gablotami, elementami stojącymi na słupach istnieją inne obiekty usytuowane w ciągu komunikacyjnym: Donice z kwiatami w holu głównym, które nie utrudniają przemieszczania się osobom z niepełnosprawnością ruchową lub wzrokową.
  • Na danej kondygnacji zostały umieszczone miejsca siedzące nie rzadziej niż co 30 m i miejsce postoju dla osoby poruszającej się na wózku.
  • Zastosowane materiały nawierzchni są równe i antypoślizgowe, nie posiadają wysokiego połysku.
  • Włączniki światła są zamontowane na wysokości 80-110 cm, gniazda elektryczne są zamontowane na wysokości 40 -100 cm.
  • Na kondygnacji występują uskoki, schody, stopnie – z recepcji do pokoi hotelowych (prowadzi również podjazd od wejścia nr3), poczty i kawiarni prowadzą schody (6 stopni) w korytarzy prowadzącym na stołówkę podjazd dla wózków i schody (2 stopnie).
  • Do podanych sal/podanej sali, prowadzi inne dostępne (bez schodów i wysokich progów) wejście: pokoje hotelowe i poczta - podjazd przy wejściu nr 3 z tyłu budynku.
5.8.3. Drzwi
5.8.3.1. W ciągach komunikacyjnych
  • Ciągi komunikacyjne na danym piętrze są pooddzielane drzwiami: 4 (część administracyjna - 1 drzwi; część hotelowa - 3 drzwi).
  • Drzwi otwarte na stałe to drzwi w stronę stołówki.
  • szerokość wszystkich drzwi (otwartych na stałe) mierzona w świetle przejścia wynosi min. 90 cm.
5.8.3.2. Do pomieszczeń
  • Do wszystkich pomieszczeń na piętrze zastosowano jeden rodzaj drzwi - drzwi rozwierane otwierane ręcznie. Wszystkie drzwi są ciężkie.
  • Szerokość światła drzwi na tej kondygnacji wynosi min. 90 cm.
  • W drzwiach do sal na tej kondygnacji zastosowano klamki W kształcie kuli, okręgu, uchwyty niewielkie lub zainstalowane zbyt blisko skrzydła drzwi: recepcja, toalety, pomieszczenia administracyjne, techniczne i gospodarcze, pokoje hotelowe; Dźwignia antypaniczna: kawiarnia. Klamki umieszczone są w zalecanym przedziale wysokości 80–110 cm, Wszystkie klamki mają wygodny kształt.
  • Przed wejściem do każdej sali i przy wyjściu z każdej sali dostępna jest wolna od ograniczeń przestrzeń o wymiarach 150 na 150 cm, dostępna poza polem otwierania się drzwi.
  • Do pomieszczeń na tej kondygnacji nie zastosowano systemu kontroli dostępu.
5.8.4. Sygnalizacje i informacje wizualne
  • Na piętrze zastosowano informacje wizualne określające położenie ważnych pomieszczeń, nr kondygnacji, położenia sal ani bieżącej lokalizacji. Zastosowano kontrast pomiędzy czcionką a tłem, minimalna wielkość czcionki to 15 milimetrów, zastosowano czcionkę bez szeryfową (prosta bez ozdobnych zakończeń). Oznaczone zostały toalety, recepcja. Poszczególne sale/pomieszczenia zostały opisane numerem z informacją o funkcjach jakie pełnią, brak również opisów w Braille’u.
  • Na danej kondygnacji znajduje się ogólnie dostępny plan piętra, nie ma natomiast planu tyflograficznego.
  • Na kondygnacji nie zastosowano informacji głosowej ani ścieżek dotykowych.
  • Zastosowano kontrast pomiędzy ścianami a posadzkami, między ościeżnicami drzwi a ścianami oraz meblami a ich otoczeniem.
5.8.5. Pomieszczenia
  • W salach na tej kondygnacji nie ma zainstalowanej na stałe pętli indukcyjnej.
5.8.5.1. Pokoje studenckie
  • W pokojach studenckich znajdują się: biurka lub stoliki lub stanowiska laboratoryjne bądź stanowiska komputerowe.
  • Stanowiska o wysokości nie mniejszej niż 70 cm, szerokości min. 90 cm, głębokości 60 cm: Takie stanowiska są na pewno w salach: pokoje studenckie; Biurka/stoliki o takich wymiarach nie są dostępne w salach: kuchnia, pralnia, palarnia.
  • Przy stolikach/biurkach dostępna jest przestrzeń manewrowa o wymiarach min. 150 cm na 150 cm: pokoje studenckie.
5.8.5.2. Pomieszczenia socjalne
  • Zlew jest niezabudowany z pustą przestrzenia poniżej o minimalnych wymiarach (szer./gł./wys.) 80/60/70.
  • Kuchenka - zastosowano elektryczną.
  • Blat roboczy - na wysokości 70 - 80 cm.
  • Blat roboczy - ma pustą przestrzeń pod spodem o szer. min. 80 i głębokości min. 60 cm (na podjazd wózkiem).
  • Wolna przestrzeń manewrowa o wymiarach 150 na 150 cm.

5.9. Kondygnacja (piętro 7)

5.9.1. Informacje ogólne
  • Przeznaczenie sal znajdujących się na tym piętrze:
    • pokoje studenckie, kuchnie, pralnie studenckie, pomieszczenia gospodarcze, palarnie;
    • pomieszczenia ogólnodostępne dla pracowników lub/i studentów (np. toalety, pokoje pracy cichej, pomieszczenia sanitarne);
    • pomieszczenia mieszkalne dla studentów lub pracowników UJ (np. pokoje w akademikach);
    • pomieszczenia dostępne dla mieszkańców (np. suszarnia, pralnia, świetlica, siłownia, czytelnia, pokój pracy cichej);
    • pomieszczenia techniczne, magazyny.
5.9.2. Ciągi komunikacyjne
  • Ciąg komunikacyjny budynku ma minimalną szerokość 180 cm na całej swojej długości, minimalna wysokość 220 cm jest spełniona.
  • W ciągach komunikacyjnych nie występują inne wiszące lub wystające elementy architektoniczne (np. gabloty, szyldy, belki) ani elementy umieszczone na słupach.
  • Poza krzesłami, gablotami, elementami stojącymi na słupach istnieją inne obiekty usytuowane w ciągu komunikacyjnym: Donice z kwiatami w holu głównym, które nie utrudniają przemieszczania się osobom z niepełnosprawnością ruchową lub wzrokową.
  • Na danej kondygnacji zostały umieszczone miejsca siedzące nie rzadziej niż co 30 m i miejsce postoju dla osoby poruszającej się na wózku.
  • Zastosowane materiały nawierzchni są równe i antypoślizgowe, nie posiadają wysokiego połysku.
  • Włączniki światła są zamontowane na wysokości 80-110 cm, gniazda elektryczne są zamontowane na wysokości 40 -100 cm.
  • Na kondygnacji występują uskoki, schody, stopnie – z recepcji do pokoi hotelowych (prowadzi również podjazd od wejścia nr3), poczty i kawiarni prowadzą schody (6 stopni) w korytarzy prowadzącym na stołówkę podjazd dla wózków i schody (2 stopnie).
  • Do podanych sal/podanej sali, prowadzi inne dostępne (bez schodów i wysokich progów) wejście: pokoje hotelowe i poczta - podjazd przy wejściu nr 3 z tyłu budynku.
5.9.3. Drzwi
5.9.3.1. W ciągach komunikacyjnych
  • Ciągi komunikacyjne na danym piętrze są pooddzielane drzwiami: 4 (część administracyjna - 1 drzwi; część hotelowa - 3 drzwi).
  • Drzwi otwarte na stałe to drzwi w stronę stołówki.
  • szerokość wszystkich drzwi (otwartych na stałe) mierzona w świetle przejścia wynosi min. 90 cm.
5.9.3.2. Do pomieszczeń
  • Do wszystkich pomieszczeń na piętrze zastosowano jeden rodzaj drzwi - drzwi rozwierane otwierane ręcznie. Wszystkie drzwi są ciężkie.
  • Szerokość światła drzwi na tej kondygnacji wynosi min. 90 cm.
  • W drzwiach do sal na tej kondygnacji zastosowano klamki W kształcie kuli, okręgu, uchwyty niewielkie lub zainstalowane zbyt blisko skrzydła drzwi: recepcja, toalety, pomieszczenia administracyjne, techniczne i gospodarcze, pokoje hotelowe; Dźwignia antypaniczna: kawiarnia. Klamki umieszczone są w zalecanym przedziale wysokości 80–110 cm, Wszystkie klamki mają wygodny kształt.
  • Przed wejściem do każdej sali i przy wyjściu z każdej sali dostępna jest wolna od ograniczeń przestrzeń o wymiarach 150 na 150 cm, dostępna poza polem otwierania się drzwi.
  • Do pomieszczeń na tej kondygnacji nie zastosowano systemu kontroli dostępu.
5.9.4. Sygnalizacje i informacje wizualne
  • Na piętrze zastosowano informacje wizualne określające położenie ważnych pomieszczeń, nr kondygnacji, położenia sal ani bieżącej lokalizacji. Zastosowano kontrast pomiędzy czcionką a tłem, minimalna wielkość czcionki to 15 milimetrów, zastosowano czcionkę bez szeryfową (prosta bez ozdobnych zakończeń). Oznaczone zostały toalety, recepcja. Poszczególne sale/pomieszczenia zostały opisane numerem z informacją o funkcjach jakie pełnią, brak również opisów w Braille’u.
  • Na danej kondygnacji znajduje się ogólnie dostępny plan piętra, nie ma natomiast planu tyflograficznego.
  • Na kondygnacji nie zastosowano informacji głosowej ani ścieżek dotykowych.
  • Zastosowano kontrast pomiędzy ścianami a posadzkami, między ościeżnicami drzwi a ścianami oraz meblami a ich otoczeniem.
5.9.5. Pomieszczenia
  • W salach na tej kondygnacji nie ma zainstalowanej na stałe pętli indukcyjnej.
5.9.5.1. Pokoje studenckie
  • W pokojach studenckich znajdują się: biurka lub stoliki lub stanowiska laboratoryjne bądź stanowiska komputerowe: o wymiarach 60x80x76.
5.9.5.2. Pomieszczenia socjalne
  • Zlew jest niezabudowany z pustą przestrzenia poniżej o minimalnych wymiarach (szer./gł./wys.) 80/60/70.
  • Kuchenka - zastosowano elektryczną.
  • Blat roboczy - na wysokości 70 - 80 cm.
  • Blat roboczy - ma pustą przestrzeń pod spodem o szer. min. 80 i głębokości min. 60 cm (na podjazd wózkiem).
  • Wolna przestrzeń manewrowa o wymiarach 150 na 150 cm.

5.10. Kondygnacja (piętro 8)

5.10.1. Informacje ogólne
  • Przeznaczenie sal znajdujących się na tym piętrze:
    • sale konferencyjne;
    • sale konferencyjne, sale w których odbywają się zajęcia dydaktyczne (np. laboratoria, zajęcia, wykłady).
5.10.2. Ciągi komunikacyjne
  • Ciąg komunikacyjny budynku ma minimalną szerokość 180 cm na całej swojej długości, minimalna wysokość 220 cm jest spełniona.
  • W ciągach komunikacyjnych nie występują inne wiszące lub wystające elementy architektoniczne (np. gabloty, szyldy, belki) ani elementy umieszczone na słupach.
  • Poza krzesłami, gablotami, elementami stojącymi na słupach nie istnieją inne obiekty usytuowane w ciągu komunikacyjnym: Donice z kwiatami w holu głównym, które nie utrudniają przemieszczania się osobom z niepełnosprawnością ruchową lub wzrokową.
  • Na danej kondygnacji nie zostały umieszczone miejsca siedzące, jest miejsce postoju dla osoby poruszającej się na wózku.
  • Zastosowane materiały nawierzchni są równe i antypoślizgowe, nie posiadają wysokiego połysku.
  • Włączniki światła są zamontowane na wysokości 80-110 cm, gniazda elektryczne są zamontowane na wysokości 40 -100 cm.
  • Na kondygnacji występują uskoki, schody, stopnie wyższe niż 2 cm - wejścia.
  • Do podanych sal/podanej sali, nie prowadzi inne dostępne (bez schodów i wysokich progów) wejście.
5.10.3. Drzwi
5.10.3.1. W ciągach komunikacyjnych
  • Ciągi komunikacyjne na danym piętrze nie są pooddzielane drzwiami.
5.10.3.2. Do pomieszczeń
  • Do wszystkich pomieszczeń na piętrze zastosowano jeden rodzaj drzwi - drzwi rozwierane otwierane ręcznie. Wszystkie drzwi są ciężkie.
  • Szerokość światła drzwi na tej kondygnacji wynosi min. 90 cm.
  • W drzwiach do sal na tej kondygnacji zastosowano Okrągłe w przekroju w kształcie litery "L" lub "C". Klamki umieszczone są w zalecanym przedziale wysokości 80–110 cm.
  • Przed wejściem do każdej sali i przy wyjściu z każdej sali dostępna jest wolna od ograniczeń przestrzeń o wymiarach 150 na 150 cm, dostępna poza polem otwierania się drzwi.
  • Do pomieszczeń na tej kondygnacji nie zastosowano systemu kontroli dostępu.
5.10.4. Sygnalizacje i informacje wizualne
  • Na piętrze nie zastosowano informacji wizualnych określających położenie ważnych pomieszczeń, nr kondygnacji, położenia sal ani bieżącej lokalizacji. Poszczególne sale/pomieszczenia nie zostały opisane numerem, zawierają informację o funkcjach jakie pełnią, brak również opisów w Braille’u.
  • Na danej kondygnacji znajduje się ogólnie dostępny plan piętra, nie ma natomiast planu tyflograficznego.
  • Na kondygnacji nie zastosowano informacji głosowej ani ścieżek dotykowych.
  • Zastosowano kontrast pomiędzy ścianami a posadzkami, między ościeżnicami drzwi a ścianami oraz meblami a ich otoczeniem.
5.10.5. Pomieszczenia
  • W salach na tej kondygnacji nie ma zainstalowanej na stałe pętli indukcyjnej.
5.10.5.1. Sala konferencyjna
  • Zapewniono przy katedrze/mównicy/biurku lub stoliku prowadzącego przestrzeń manewrową o wymiarach min. 150 x 150 cm.
  • Blat mównicy/katedry/biurko/ stolik prowadzącego nie ma możliwości regulacji wysokości.
  • Sala wyposażona jest w sprzęt multimedialny.
  • Dostęp do sprzętu multimedialnego dostępny jest w zasięgu osoby niskiego wzrostu lub osoby poruszającej się na wózku, czyli na wysokości ok 50 do 140 cm.
  • w sali wykładowej/konferencyjnej/auli zaplanowano miejsce dla uczestników (np. studentów) poruszających się na wózku.

6.1. Windy i dźwigi osobowe

6.1.1 Winda (1)
  • Winda nie biegnie przez wszystkie kondygnacje. Winda dociera z parteru do piętra 7, nie dociera do piwnic, magazynu.
6.1.1.1. Parametry techniczne i wymiary
  • Przed wejściem do windy zapewniono odpowiednią przestrzeń manewrową (min.150 cm x 150 cm) oraz odpowiednią odległość między drzwiami windy, a przeciwległą ścianą (min. 160 cm).
  • Wnętrze windy spełnia wymogi min. wymiarów (110 x 140 cm).
  • Drzwi znajdują się na krótszym boku kabiny. Otwierają i zamykają się automatycznie. Szerokość wejścia do windy ma w świetle min. 90 cm. Nie zostały zainstalowane czujniki zatrzymujące zamykanie drzwi jeszcze przed kontaktem fizycznym z człowiekiem lub przedmiotem.
  • Wyjście z windy odbywa się tylko przez te same drzwi, przez które użytkownik dostał się do windy.
  • Zamontowano naprzeciwko wejścia lustro, dolna krawędź lustra znajduje się na wysokości większej niż 30 cm od podłogi 105 cm, górna krawędź lustra znajduje się na wysokości nie niższej niż 190 cm.
  • Winda wyposażona jest w ciągłe poręcze na wysokości 90 cm.
  • Kabina nie posiada wewnątrz siedzenia.
  • Różnica poziomów między podłogą windy, a poziomem danej kondygnacji nie przekracza 2 cm.
6.1.1.2. Panele sterujące
  • Panel sterujący zarówno zewnętrzny jak i wewnętrzny znajduje się na odpowiedniej wysokości (pomiędzy 80 a 120 cm).
  • Panel zewnętrzny umiejscowiony jest w odpowiedniej odległości od ściany narożnej tj. min. 60 cm od krawędzi.
  • Panel zewnętrzny i wewnętrzny posiada przyciski wyczuwalne dotykowo. Przycisk poziomu zero nie został dodatkowo wyróżniony.
  • Wewnętrzny panel sterujący spełnia wymogi lokalizacji minimum 50 cm od narożnika ściany.
  • Przycisk poziomu zero nie został wyróżniony wizualnie, np. kolorystycznie, jest wyczuwalny dotykowo.
6.1.1.3. Informacje zewnętrzne i sygnalizacje
  • Brak systemu fakturowego prowadzącego do panelu przywoławczego.
  • Drzwi windy oraz uch obramowanie posiadają odpowiedni kontrast w stosunku do otoczenia.
  • Sygnalizacja przyjazdu kabiny jest słyszalna na zewnątrz windy.
  • Na zewnątrz i wewnątrz kabiny znajduje się odpowiednio duży i wyraźny wyświetlacz informujący o numerze piętra, na którym znajduje się winda.
  • Obok drzwi brak jest informacji opisowej oraz dotykowej z numerem kondygnacji.
  • Winda nie jest wyposażona w sygnalizację głosową informującą o numerze piętra, sygnalizacja przyjazdu kabiny nie jest słyszana wewnątrz windy.

6.2. Klatki schodowe

6.2.1. Klatka (A)
  • Klatka prowadzi przez kondygnacje: od Parteru do 8 piętra.
  • Liczba stopni w pojedynczym biegu schodów jest większa niż 3 stopnie oraz nie większa niż 17 stopni.
  • Szerokość biegu schodów (między poręczami) ma minimalną szerokość 120 cm, jednocześnie nie jest szersza niż 4m. Spoczniki mają długość min. 150 cm.
  • Poręcze w balustradach są umieszczone na zalecanych dwóch wysokościach (60-75 cm oraz 85-100 cm). Średnica pochwytu mieści się w przedziale 3,5 – 4,5 cm, jest on umieszczony w odległości min. 5 cm od ściany.
  • Na końcach poręczy nie występują oznakowania dotykowe np. w alfabecie Braille’a.
  • Pod schodami nie znajduje się wolna, niezabezpieczona (łatwo dostępna) przestrzeń wysokości poniżej 210 cm.
  • Nie wprowadzono kontrastowych oznaczeń wzdłuż wszystkich krawędzi schodów a jedynie wzdłuż pierwszego i ostatniego stopnia, szerokość tego pasa wynosi od 5-10 cm.
  • Przed schodami nie występuje oznakowanie dotykowe.
  • Schody mają podstopnice zaprojektowane prostopadle do płaszczyzny stopni, nie posiadają nosków.
6.2.2. Klatka (B)
  • Klatka prowadzi przez kondygnacje: od parteru do 7 piętra budynku.
  • Liczba stopni w pojedynczym biegu schodów jest większa niż 3 stopnie oraz nie większa niż 17 stopni.
  • Szerokość biegu schodów (między poręczami) ma minimalną wielkość 120 cm, jednocześnie nie jest większa niż 4m. Spoczniki mają długość min. 150 cm.
  • Poręcze w balustradach nie są umieszczone na zalecanych dwóch wysokościach (60-75 cm oraz 85-100 cm). Średnica pochwytu mieści się w przedziale 3,5 – 4,5 cm, jest on umieszczony w odległości min. 5 cm od ściany.
  • Na końcach poręczy nie występują oznakowania dotykowe np. w alfabecie Braille’a.
  • Pod schodami nie znajduje się wolna, niezabezpieczona (łatwo dostępna) przestrzeń wysokości poniżej 210 cm.
  • Nie wprowadzono kontrastowych oznaczeń wzdłuż wszystkich krawędzi schodów a jedynie wzdłuż pierwszego i ostatniego stopnia, szerokość tego pasa wynosi od 5-10 cm.
  • Przed schodami nie występuje oznakowanie dotykowe.
  • Schody mają podstopnice zaprojektowane prostopadle do płaszczyzny stopni, nie posiadają nosków.

7.1. Toalety

7.1.1. Toaleta (T1)
7.1.1.1. Informacje ogólne
  • Toaleta jest zlokalizowana na parterze. Toaleta znajduje się naprzeciwko recepcji DS Piast.
  • Toaleta nie jest połączona z toaletą męską ani damską.
7.1.1.2. Drzwi oraz przestrzeń manewrowa
  • Przed wejściem do toalety umieszczono przedsionek, wymiary przedsionka to minimum 150 x 150 cm.
  • Przedsionek ma drzwi otwierające się na zewnątrz tego przedsionka.
  • Szerokość w świetle drzwi do toalety wynosi minimum 90 cm.
  • Zamek w drzwiach nie ma wystarczająco ergonomicznego kształtu tzn. nie jest szeroki i płaski.
  • Włącznik światła umieszczony jest na wysokości 80-110 cm w odległości min. 60 cm od narożnika ściany.
  • Przestrzeń manewrowa wewnątrz toalety spełnia wymogi dla min. rozmiaru pola w postaci kwadratu o wymiarach 150 cm x 150 cm.
  • Przed umywalką zapewniono odpowiednią przestrzeń o wymiarach min. 80 x 130 cm.
7.1.1.3. Miska ustępowa
  • Z prawej strony muszli ustępowej wolną przestrzeń o szerokości nie mniejszej niż 90 cm. Muszla klozetowa znajduje się w odległości 45 i 175 cm od bocznych ścian łazienki.
  • Długość muszli mieści się we wskazanym zakresie 65-80 cm.
  • Muszla jest zamontowana na prawidłowej wysokości - jej górna krawędź również mieści się w zakresie 45-48 cm.
  • Przy muszli zamontowano z lewej strony poręcz znajdującą się w odległości 32–40 cm od muszli. Poręcz, od strony przestrzeni manewrowej nie jest uchylna.
  • Papier toaletowy oraz szczotka do ustępu dostępne są w zasięgu ręki. Papier umieszczony został blisko przedniej krawędzi muszli ustępowej tak, aby osoba korzystająca z toalety nie musiała sięgać do tyłu.
7.1.1.4. Umywalka
  • Górna krawędź umywalki położona jest na wysokości 75-85 cm i posiada wolną przestrzeń pod umywalką o wysokości nie mniejszej niż 65-70 cm. Głębokość umywalki mieści się w granicach 35-60 cm.
  • Bateria umywalkowa nie posiada kurków, wyposażona jest w czujnik lub dźwignię, niestety czujnik lub dźwignia jest umieszczony w odległości większej niż 30 od przedniej krawędzi umywalki.
  • Przy umywalce nie zastosowano poręczy.
7.1.1.5. Wyposażenie dodatkowe
  • Zastosowany dozownik mydła znajduje się w zasięgu ręki - na wysokości do 100 cm od podłogi. Pojemnik na ręczniki papierowe lub suszarka do rąk znajdują się nie wyżej niż 100 cm i są łatwo dostępne.
  • W toalecie znajduje się tylko lustro stałe, bez regulacji wychylenia. Jego dolna krawędź zlokalizowana jest wyżej niż 90 cm i/lub górna krawędź niżej niż 190 cm.
  • Kosz na śmieci zlokalizowany jest w zasięgu ręki i jest on dostępny (nie otwierany nogą, tylko taki którego klapa uchyla się pod niewielkim ciężarem śmieci).
  • W toalecie nie znajduje się ani jeden haczyk na wysokości 100-110 cm od posadzki.
  • Toaleta nie jest wyposażona w system wzywania pomocy.
  • Włącznik światła jest zlokalizowany w dostępnym miejscu – spełnia zalecenia dotyczące umieszczenia go na wysokości 80-110 cm i/lub w odległości min. 60 cm od narożnika ściany. Jednocześnie w toalecie nie zastosowano oświetlenia uruchamianego za pomocą czujnika ruchu/obecności.
7.1.2. Toaleta (T2)
7.1.2.1. Informacje ogólne
  • Toaleta jest zlokalizowana na parterze. Proszę krótko opisać jak do niej trafić Prosto korytarzem od wejścia głównego. Toaleta znajduje się po lewej stronie przed wejściem na stołówkę.
  • Toaleta nie jest połączona z toaletą męską ani damską.
7.1.2.2. Drzwi oraz przestrzeń manewrowa
  • Przed wejściem do toalety nie umieszczono przedsionka.
  • Szerokość w świetle drzwi do toalety wynosi minimum 90 cm.
  • Zamek w drzwiach nie ma wystarczająco ergonomicznego kształtu tzn. nie jest szeroki i płaski.
  • W toalecie zastosowano oświetlenie włączane za pomocą czujnika ruchu lub obecności.
  • Przestrzeń manewrowa wewnątrz toalety spełnia wymogi dla min. rozmiaru pola w postaci kwadratu o wymiarach 150 cm x 150 cm.
  • Przed umywalką zapewniono odpowiednią przestrzeń o wymiarach min. 80 x 130 cm.
7.1.2.3. Miska ustępowa
  • Z prawej strony muszli ustępowej wolną przestrzeń o szerokości nie mniejszej niż 90 cm. Muszla klozetowa znajduje się w odległości 45 i 135 cm od bocznych ścian łazienki.
  • Długość muszli mieści się we wskazanym zakresie 65-80 cm.
  • Muszla jest zamontowana na prawidłowej wysokości - jej górna krawędź również mieści się w zakresie 45-48 cm.
  • Przy muszli ustępowej nie zamontowano poręczy.
  • Papier toaletowy oraz szczotka do ustępu dostępne są w zasięgu ręki. Papier umieszczony został blisko przedniej krawędzi muszli ustępowej tak, aby osoba korzystająca z toalety nie musiała sięgać do tyłu.
7.1.2.4. Umywalka
  • Górna krawędź umywalki położona jest na wysokości 75-85 cm i posiada wolną przestrzeń pod umywalką o wysokości nie mniejszej niż 65-70 cm. Głębokość umywalki mieści się w granicach 35-60 cm.
  • Bateria umywalkowa nie posiada kurków, wyposażona jest w czujnik lub dźwignię, niestety czujnik lub dźwignia jest umieszczony w odległości większej niż 30 od przedniej krawędzi umywalki.
  • Przy umywalce nie zastosowano poręczy.
7.1.2.5. Wyposażenie dodatkowe
  • Zastosowany dozownik mydła znajduje się w zasięgu ręki - na wysokości do 100 cm od podłogi. Pojemnik na ręczniki papierowe lub suszarka do rąk znajdują się nie wyżej niż 100 cm i są łatwo dostępne.
  • W toalecie znajduje się tylko lustro stałe, bez regulacji wychylenia. Jego dolna krawędź zlokalizowana jest wyżej niż 90 cm i/lub górna krawędź niżej niż 190 cm.
  • Kosz na śmieci zlokalizowany jest w zasięgu ręki i jest on dostępny (nie otwierany nogą, tylko taki którego klapa uchyla się pod niewielkim ciężarem śmieci).
  • W toalecie nie znajduje się ani jeden haczyk na wysokości 100-110 cm od posadzki.
  • Toaleta nie jest wyposażona w system wzywania pomocy.
  • W toalecie zastosowano oświetlenie włączane za pomocą czujnika ruchu lub obecności.

7.2. Portiernia

  • Portiernia znajduje się na parterze.
  • Recepcja znajduje się po prawej stronie od wejścia głównego do budynku. Przed wejściem głównym są schody (2 stopnie) oraz podjazdy dla osób poruszających się na wózku. Po wejściu do budynku na trasie do recepcji nie ma schodów.
  • Informacji na temat położenia sal może udzielić portier, który jest na recepcji czynnej 24h.
  • Recepcja umieszczona jest blisko głównego wejścia do budynku, to wejście jest dostępne dla osób niepełnosprawnych.
  • Recepcja nie posiada blatów na dwóch wysokościach. Blat portierni znajduje się na wysokości 118 cm i jest wysunięty w kierunku odwiedzających o minimum 30 cm.
  • Przestrzeń pod blatem ma zalecaną wysokość min. 67 cm.
  • Twarz portiera/recepcjonisty jest dobrze oświetlona.
  • Stanowisko recepcji/portierni nie jest wyposażone w pętlę indukcyjną ani w tłumacza języka migowego online.