Przejdź do głównej treści

Widok zawartości stron Widok zawartości stron

ul. Garbarska 7a (Bursa im. Pigonia)

  • Budynek ma 6 kondygnacji.
  • Budynek posiada 1 windę.
  • Istnieją 3 wejścia do budynku.
  • W budynku są 2 klatki schodowe.
  • Budynek posiada 1 toaletę dostępną dla osób niepełnosprawnych. Toaleta znajduje się w pokoju hotelowym, przystosowanym dla osób niepełnosprawnych.
  • Budynek nie posiada szatni.
  • W budynku jest jedna recepcja.
  • W budynku występują toalety damskie i męskie.
  • W budynku występuje sala śniadaniowa dla gości hotelowych.
  • W budynku nie ma punktu ksero.
  • W budynku nie ma dostępu do przenośnej pętli indukcyjnej.
  • Możliwe jest wejście do budynku z psem asystującym.
  • Zapewniono osobom ze szczególnymi potrzebami możliwość ewakuacji: w budynku zapewniono alarm ewakuacyjny dźwiękowy.

  • Chodniki prowadzące do budynku nie są w dobrym stanie technicznym. Występuje nierówna nawierzchnia między przejściem przez budynek nr 7 a wewnętrzną bramą Bursy oraz próg w bramie zewnętrznej budynku nr 7, przy ul. Garbarskiej.
  • W najbliższej okolicy znajdują się przystanki autobusowe/tramwajowe: Teatr Bagatela, Batorego, Stary Kleparz.

  • W pobliżu budynku jest dostępne 1 parking – miejsca parkingowe są ogólnodostępne.

3.1. Parking (wokół budynku Bursy)

  • Parking znajduje się od strony południowej i zachodniej budynku, płatny w recepcji Bursy.
  • Nie znajdują się tam miejsca parkingowe dla osób niepełnosprawnych.

4.1. Wejście (WG – wejście główne)

4.1.1. Informacje ogólne
  • Jest to główne wejście do budynku.
  • Przed wejściem nie znajdują się schody.
  • Podejście do wejścia przed budynkiem jest płaskie.
  • Przy wejściu zastosowano system oczyszczania obuwia – wycieraczki gumowe z oczkami.
  • Przed wejściem głównym nie zastosowano informacji głosowej.
  • Nawigacja po budynku nie jest wspierana przez aplikację/urządzenie.
4.1.2. Przestrzeń manewrowa
  • Bezpośrednio przed drzwiami wejściowymi zapewniono przestrzeń manewrową o powierzchni min. 150 x 150 cm, na której nie występuje nachylenie terenu. Przestrzeń ta nie jest ograniczona przez pole otwierania drzwi wejściowych.
  • Przed wejściem nie występuje ograniczenie przestrzeni.
  • Przestrzeń manewrowa na zewnątrz drzwi nie jest zadaszona.
  • Przy drzwiach nie zastosowano przedsionka.
4.1.3. Drzwi do budynku
  • W ramach tego wejścia zastosowano drzwi rozwierane.
  • Sposób otwierania drzwi wejściowych to otwieranie ręcznie.
  • Promień czujnika obejmuje swoim zasięgiem osobę na wózku lub osobę niskiego wzrostu.
  • Drzwi są ciężkie/ wymagają użycia dużej siły. Przy drzwiach nie umieszczono dzwonka przyzywowego lub nr telefonu.
  • Klamka drzwi wejściowych nie znajduje się na wysokości 80-110 cm.
  • Klamka ma wygodny kształt.
  • Klamka położona jest w odległości min. 60 cm od narożnika ściany – odległość wynosi 79 cm.
  • Drzwi są wyposażone w samodomykacz.
  • Drzwi nie są na stałe otwarte.
  • Drzwi nie są transparentne.
  • Wewnątrz drzwi zastosowano próg. Próg nie jest wyższy niż 2 cm.
  • Szerokość drzwi mierzona w świetle przejścia wynosi min. 90 cm – szerokość w świetle przejścia obu skrzydeł wynosi 160 cm.
  • Przy drzwiach wejściowych nie zastosowano systemu kontroli dostępu.

4.2. Wejście (WB – wejście boczne)

4.2.1. Informacje ogólne
  • Nie jest to główne wejście do budynku.
  • Wejście boczne służy do obsługi restauracji znajdującej się w przyziemiu i sali śniadaniowe na wysokim parterze, w nielicznych sytuacjach otwierane dla studentów.
  • Wejście boczne zapewnia dostęp tylko do części budynku, prowadzi tylko na poziom wysokiego parteru.
  • Przed wejściem nie znajdują się schody.
  • Podejście do wejścia przed budynkiem jest płaskie.
  • Przy wejściu nie zastosowano systemu oczyszczania obuwia.
  • Przed wejściem głównym nie zastosowano informacji głosowej.
  • Nawigacja po budynku nie jest wspierana przez aplikację/urządzenie.
4.2.2. Przestrzeń manewrowa
  • Bezpośrednio przed drzwiami wejściowymi zapewniono przestrzeń manewrową o powierzchni min. 150 x 150 cm, na której nie występuje nachylenie terenu. Przestrzeń ta nie jest ograniczona przez pole otwierania drzwi wejściowych.
  • Przed wejściem nie występuje ograniczenie przestrzeni.
  • Przestrzeń manewrowa na zewnątrz drzwi nie jest zadaszona.
  • Przy drzwiach zastosowano przedsionek. Szerokość przedsionka to min. 150 cm. Drzwi nie otwierają się do wewnątrz przedsionka. Długość przedsionka to minimum 150 cm.
4.2.3. Drzwi do budynku
  • W ramach tego wejścia zastosowano drzwi rozwierane.
  • Sposób otwierania drzwi wejściowych to otwieranie ręcznie.
  • Drzwi nie są ciężkie/nie wymagają użycia dużej siły.
  • Klamka drzwi wejściowych znajduje się na wysokości 80-110 cm.
  • Klamka nie ma wygodnego kształtu – ma kształt prostokątny.
  • Klamka położona jest w odległości min. 60 cm od narożnika ściany.
  • Drzwi są wyposażone w samodomykacz.
  • Drzwi nie są na stałe otwarte.
  • Drzwi są transparentne. Przeszklenie zajmuje powyżej 75% powierzchni drzwi. Zastosowano oznakowanie w postaci wzoru pokrywającego ponad 25% powierzchni drzwi.
  • Wewnątrz drzwi nie zastosowano progu.
  • Szerokość drzwi mierzona w świetle przejścia wynosi min. 90 cm. Szerokość wynosi 173 cm, szerokość w świetle jednego skrzydła 84 cm.
  • Przy drzwiach wejściowych nie zastosowano systemu kontroli dostępu.

4.3. Wejście (WN-wejście dla osób niepełnosprawnych)

4.3.1. Informacje ogólne
  • Oznaczenie tego wejścia do budynku to: WN-wejście dla osób niepełnosprawnych.
  • Nie jest to główne wejście do budynku.
  • Wejście nie jest stale otwarte dla wszystkich osób – jest to wejście tylko dla osób niepełnosprawnych.
  • Opisywane wejście zapewnia dostęp do całego budynku.
  • Przed wejściem nie znajdują się schody.
  • Podejście do wejścia przed budynkiem jest płaskie.
  • Przy wejściu zastosowano system oczyszczania obuwia – wycieraczka metalowa.
  • Przed wejściem głównym nie zastosowano informacji głosowej.
  • Nawigacja po budynku nie jest wspierana przez aplikację/urządzenie.
4.3.2. Przestrzeń manewrowa
  • Bezpośrednio przed drzwiami wejściowymi zapewniono przestrzeń manewrową o powierzchni min. 150 x 150 cm, na której nie występuje nachylenie terenu. Przestrzeń ta nie jest ograniczona przez pole otwierania drzwi wejściowych.
  • Przed wejściem nie występuje ograniczenie przestrzeni.
  • Przestrzeń manewrowa na zewnątrz drzwi jest zadaszona.
  • Przy drzwiach zastosowano przedsionek. Szerokość przedsionka nie wynosi min. 150 cm. Drzwi otwierają się do wewnątrz przedsionka. Długość przedsionka to minimum 150 cm powiększona o szerokość drzwi.
4.3.3. Drzwi do budynku
  • W ramach tego wejścia zastosowano drzwi rozwierane.
  • Sposób otwierania drzwi wejściowych to otwieranie ręcznie.
  • Drzwi nie są ciężkie/nie wymagają użycia dużej siły.
  • Klamka drzwi wejściowych znajduje się na wysokości 80-110 cm.
  • Klamka ma wygodny kształt.
  • Klamka położona jest w odległości min. 60 cm od narożnika ściany.
  • Drzwi nie są wyposażone w samodomykacz.
  • Drzwi nie są na stałe otwarte.
  • Drzwi nie są transparentne.
  • Wewnątrz drzwi nie zastosowano progu.
  • Szerokość drzwi mierzona w świetle przejścia wynosi min. 90 cm.
  • Przy drzwiach wejściowych zastosowano system kontroli dostępu: dzwonek z przyciskiem. Dzwonek nie znajduje się na wysokości od 80 do 110 cm (jest na wysokości 148 cm) i nie znajduje się min. 60 cm od narożnika ściany (jest oddalony 41 cm od narożnika). W systemie kontroli dostępu zastosowano wypukłe przyciski.

5.1. Kondygnacja (-1 przyziemie)

5.1.1. Informacje ogólne
  • Na tej kondygnacji znajdują się pomieszczenia ogólnodostępne dla pracowników lub/i studentów (np. toalety, pokoje pracy cichej, pomieszczenia sanitarne), sale konferencyjne, sale w których odbywają się zajęcia dydaktyczne (np. laboratoria, zajęcia, wykłady), pomieszczenia techniczne, magazyny oraz restauracja z zapleczem kuchennym i magazynowym.
  • W pomieszczeniach zostały spełnione następujące zalecenia dotyczące kuchni/aneksu kuchennego:
    • Zlew jest niezabudowany z pustą przestrzenia poniżej o minimalnych wymiarach (szer./gł./wys/) 80/60/70;
    • Kuchenka - zastosowano elektryczną;
    • Blat roboczy - ma pustą przestrzeń pod spodem o szer. min. 80 i głębokości min. 60 cm (na podjazd wózkiem);
    • Stół jadalny - wysokość blatu wynosi 70 - 80cm;
    • Wolna przestrzeń manewrowa o wymiarach 150 na 150 cm.
5.1.2. Ciągi komunikacyjne
  • Aby wejść lub wyjść z sal na tej kondygnacji nie trzeba pokonywać schodów, stopni lub progów wyższych niż 2 cm.
  • Przy wejściu/wyjściu do/z którejś z sal nie występują zagrożenia.
  • Przed wejściem do sal i przy wyjściu z sal jest dostępna wolna od ograniczeń przestrzeń o wymiarach 150 cm na 150 cm – dotyczy to sal 3, 4 i 5.
  • Minimalna szerokość ciągu komunikacyjnego to 180 cm na całej swojej długości.
  • Ciągi komunikacyjne mają minimalną wysokość 220 cm.
  • W ciągach komunikacyjnych występują wiszące lub wystające elementy architektoniczne (np. gabloty, szyldy, belki). Ich dolna krawędź nie znajduje się poniżej 30 cm ani powyżej 220 cm. Wystają więcej niż 10 cm w poziomie ściany. Nie zabezpieczono do nich dostępu w postaci odpowiednio umiejscowionej np. małej architektury, poręczy. Jest to gablota hydrantowa wystająca 25 cm od ściany. Wspomniane elementy nie zmniejszają minimalnej szerokości (180 cm) korytarza.
  • W ciągu komunikacyjnym nie znajdują się elementy umieszczone na słupach.
  • Na danej kondygnacji występuje różnica poziomów. Dla zniwelowania różnicy poziomów na danej kondygnacji nie zastosowano schodów. Różnica poziomów wynosi 5 cm i jest tylko łagodne nachylenie.
  • Na danej kondygnacji zostały umieszczone miejsca siedzące. W ciągach komunikacyjnych zostały umieszczone miejsca siedzące nie rzadziej niż co 30 m. Na danej kondygnacji jest przestrzeń, w której umieszczenie miejsc siedzących zwęża szerokość korytarza. Umieszczenie miejsc siedzących zwęża ciąg komunikacyjny poniżej 180 cm szerokości.
  • Zapewniono miejsce postoju dla osoby poruszającej się na wózku o głębokości min. 140 i szerokości 90 cm (tak by mogła zaparkować wózek obok ławki nie przeszkadzając innym użytkownikom przestrzeni).
  • W ciągu komunikacyjnym nie ma rzeźb, stolików, donic z kwiatami itp.
  • Materiały zastosowane do nawierzchni są równe i antypoślizgowe.
  • Materiały zastosowane do nawierzchni nie są wysokiego połysku.
  • W przypadku zastosowania wykładziny, jej runo nie przekracza 20 mm.
  • Usytuowanie tzw. małej architektury (donic z kwiatami, ławki itp.) nie utrudnia przemieszczania się osobom z niepełnosprawnością ruchową lub wzrokową.
  • Nie wszystkie włączniki światła nie są zamontowane na wysokości 80-110 cm. Wyłącznik światła przy wejściu na korytarz po prawej stronie znajduje się na wysokości 140 cm.
  • Gniazda elektryczne nie są zamontowane na wysokości 40-100 cm. Gniazdo elektryczne po lewej stronie przy drzwiach wejściowych na korytarz na tym piętrze umieszczone jest na wysokości 125 cm.
5.1.3. Drzwi
5.1.3.1. W ciągach komunikacyjnych
  • Ciągi komunikacyjne są pooddzielane drzwiami.
  • Na tej kondygnacji znajdują się 1 sztuka drzwi rozdzielających przestrzeń komunikacyjną: oddzielające przestrzeń restauracyjną od przestrzeni dydaktyczno-magazynowej.
  • Wszystkie drzwi rozdzielające kondygnację są na stałe zamknięte.
  • Zastosowany został rozwierany typ drzwi.
  • Wszystkie drzwi rozdzielające kondygnację są otwierane ręcznie i są lekkie.
  • Klamki wszystkich drzwi zamkniętych znajdują się na wysokości 80-110 cm, mają wygodny kształt i są położone w
  • odległości min. 60 cm od narożnika ściany. Wszystkie drzwi rozdzielające ciąg komunikacyjny nie są wyposażone w samodomykacz.
  • Drzwi rozdzielające ciąg komunikacyjny nie są transparentne.
  • Szerokość drzwi zamkniętych, rozdzielających kondygnację w świetle przejścia wynosi minimum 90 cm. Wewnątrz drzwi nie zastosowano progu wyższego niż 2 cm. Bezpośrednio przed drzwiami i za drzwiami zapewniono przestrzeń manewrową o powierzchni min. 150 cm na 150cm, nie ograniczaną przez pole otwieranych drzwi.
  • Nie zastosowano systemu kontroli dostępu.
5.1.3.2. Do pomieszczeń
  • Do wszystkich pomieszczeń na piętrze zastosowano jeden rodzaj drzwi: drzwi rozwierane.
  • Drzwi na tej kondygnacji są otwierane ręcznie.
  • Światło drzwi do pomieszczeń wynosi min. 90 cm.
  • Drzwi do pomieszczeń mają progi mniejsze niż 2 cm.
  • W drzwiach do sal zastosowano klamki okrągłe w przekroju w kształcie litery „L” lub „C” – klamka klasyczna w salach nr 5,4 i 3.
  • Klamki znajdują się na wysokości 80-110 cm.
  • Sale nie są objęte kontrolą dostępu.
5.1.4. Sygnalizacje i informacje wizualne
  • Na tym piętrze zastosowano informację wizualną (napisy, piktogramy) określającą położenie ważnych pomieszczeń, kondygnacji, położenie sal lub bieżącej lokalizacji. Zastosowano kontrast pomiędzy czcionką a tłem. Minimalna wielkość czcionki wynosi 15 milimetrów. Zastosowano czcionkę bezszeryfową. Zostały oznaczone toalety, klatki schodowe, recepcja, punkty informacyjne, numer kondygnacji.
  • Poszczególne pomieszczenia zostały opisane numerem.
  • Przy pomieszczeniach nie ma informacji o funkcjach, jakie pełnią.
  • Na tej kondygnacji znajduje się ogólnie dostępny plan, mapa danego piętra.
  • Zastosowano kontrast między posadzkami a ścianami.
  • Nie zastosowano kontrastu między ościeżnicami drzwi a ścianami.
  • Nie zastosowano kontrastu między meblami a ich otoczeniem.
  • Nie wprowadzono elementów kolorystycznych ułatwiających samodzielną orientację – ścieżki kolorystyczne – prowadzące do istotnych punktów na danej kondygnacji tj. toaleta, recepcja, punkt informacyjny.
  • Sale na danej kondygnacji nie zostały opisane w alfabecie Braille’a.
  • Na danej kondygnacji nie znajduje się jej plan tyflograficzny.
  • Na danym piętrze nie zastosowano ścieżek dotykowych (wypukłych znaków poziomych).
  • Nie zastosowano na tej kondygnacji informacji głosowej.
5.1.5. Pomieszczenia na kondygnacji
  • W sali nr 5 można korzystać z nagłośnienia.
  • W żadnej sali nie jest zainstalowana na stałe pętla indukcyjna.
  • Sale nie są wyposażone na stałe w mównicę/katedrę na podwyższeniu.
  • W salach 3, 4 i 5 nie zapewniono przy katedrze/mównicy/biurku lub stoliku prowadzącego przestrzeń manewrową o wymiarach min. 150 x 150 cm.
  • W sali nr 5 pod blatem mównicy/katedry/biurka lub stolika prowadzącego znajduje się wolna przestrzeń nie mniejsza niż 70 cm wysokości, 90 cm szerokości i 60 cm głębokości.
  • W salach 3, 4 i 5 blaty mównicy/katedry/biurka/stolika prowadzącego nie mają możliwości regulacji wysokości.
  • Sale 3, 4 i 5 są wyposażone w tablicę. W tych salach tablica jest dostępna w zasięgu ręki osoby poruszającej się na wózku/niskiego wzrostu, czyli od ok. 50cm do ok 140 cm.
  • Sala nr 5 jest wyposażona w sprzęt multimedialny. W tej sali sprzęt multimedialny dostępny jest w zasięgu osoby niskiego wzrostu lub osoby poruszającej się na wózku, czyli na wysokości ok 50 do 140cm.
  • Zaplanowano miejsce dla uczestników poruszających się na wózku w salach 3, 4 i 5 – sale są płaskie, a krzesła można dowolnie przestawiać.
  • W salach 3, 4 i 5 znajdują się biurka lub stoliki lub stanowiska laboratoryjne bądź stanowiska komputerowe.
  • W salach znajduje się przynajmniej jedno stanowisko dla uczestnika/studenta o minimalnych wymiarach: wysokości nie mniejszej niż 70 cm, szerokości min. 90 cm, głębokości 60 cm. Przy tych stanowiskach jest dostępna przestrzeń manewrowa o wymiarach min. 150cm na 150 cm w sali nr 5.

5.2. Kondygnacja (wysoki parter w Bursie im. St. Pigonia)

5.2.1. Informacje ogólne
  • Oznaczenie tego piętra na planie to: wysoki parter w Bursie im. St. Pigonia.
  • Na tej kondygnacji znajdują się sale/pomieszczenia zajmowane przez pracowników administracyjnych lub naukowych, pomieszczenia ogólnodostępne dla pracowników lub/i studentów (np. toalety, pokoje pracy cichej, pomieszczenia sanitarne), sale konferencyjne, sale w których odbywają się zajęcia dydaktyczne (np. laboratoria, zajęcia, wykłady), recepcja.
5.2.2. Ciągi komunikacyjne
  • Aby wejść lub wyjść z sal na tej kondygnacji nie trzeba pokonywać schodów, stopni lub progów wyższych niż 2 cm.
  • Przy wejściu/wyjściu do/z którejś z sal nie występują zagrożenia.
  • Przed wejściem do każdej sali i przy wyjściu z każdej sali jest dostępna wolna od ograniczeń przestrzeń o wymiarach 150 cm na 150 cm.
  • Minimalna szerokość ciągu komunikacyjnego to 180 cm na całej swojej długości.
  • Ciągi komunikacyjne mają minimalną wysokość 220 cm.
  • W ciągach komunikacyjnych nie występują wiszące lub wystające elementy architektoniczne (np. gabloty, szyldy, belki).
  • W ciągu komunikacyjnym nie znajdują się elementy umieszczone na słupach.
  • Na danej kondygnacji nie występuje różnica poziomów.
  • Na danej kondygnacji zostały umieszczone miejsca siedzące. W ciągach komunikacyjnych zostały umieszczone miejsca siedzące nie rzadziej niż co 30 m. Na danej kondygnacji jest przestrzeń, w której umieszczenie miejsc siedzących zwęża szerokość korytarza.
  • Nie zapewniono miejsca postoju dla osoby poruszającej się na wózku o głębokości min. 140 i szerokości 90 cm (tak by mogła zaparkować wózek obok ławki nie przeszkadzając innym użytkownikom przestrzeni).
  • W ciągu komunikacyjnym nie ma rzeźb, stolików, donic z kwiatami itp.
  • Materiały zastosowane do nawierzchni są równe i antypoślizgowe.
  • Materiały zastosowane do nawierzchni nie są wysokiego połysku.
  • W przypadku zastosowania wykładziny, jej runo nie przekracza 20 mm.
  • Usytuowanie tzw. małej architektury (donic z kwiatami, ławki itp.) nie utrudnia przemieszczania się osobom z niepełnosprawnością ruchową lub wzrokową.
  • Włączniki światła są zamontowane na wysokości 80-110 cm.
  • Gniazda elektryczne są zamontowane na wysokości 40-100 cm.
5.2.3. Drzwi
5.2.3.1. W ciągach komunikacyjnych
  • Ciągi komunikacyjne są pooddzielane drzwiami.
  • Na tej kondygnacji znajdują się 2 sztuki drzwi rozdzielających przestrzeń komunikacyjną: 1 para drzwi blokuje dostęp do sali nr 10, a 2 para drzwi blokuje dostęp do sali nr 1 i 2.
  • Wszystkie drzwi rozdzielające kondygnację są na stałe zamknięte.
  • Zastosowany został rozwierany typ drzwi.
  • Wszystkie drzwi rozdzielające kondygnację są otwierane ręcznie i są lekkie.
  • Klamki wszystkich drzwi zamkniętych znajdują się na wysokości 80-110 cm i mają wygodny kształt. Klamka drzwi do sali 1 i 2 nie jest położona w odległości min. 60 cm od narożnika ściany. Wszystkie drzwi rozdzielające ciąg komunikacyjny są wyposażone w samodomykacz.
  • Drzwi rozdzielające ciąg komunikacyjny są transparentne. Zastosowano oznakowanie na tafli drzwi w postaci wzoru pokrywającego ponad 25% powierzchni drzwi lub min. 2 poziomych pasów, o szerokości min. 7,5 cm, umieszczonych na wysokości 90–100 cm oraz 130–140 cm.
  • Szerokość drzwi zamkniętych, rozdzielających kondygnację w świetle przejścia wynosi minimum 90 cm. Wewnątrz drzwi nie zastosowano progu wyższego niż 2 cm. Bezpośrednio przed drzwiami i za drzwiami zapewniono przestrzeń manewrową o powierzchni min. 150 cm na 150cm, nie ograniczanej przez pole otwieranych drzwi.
  • Nie zastosowano systemu kontroli dostępu.
5.2.3.2. Do pomieszczeń
  • Do wszystkich pomieszczeń na piętrze zastosowano jeden rodzaj drzwi: drzwi rozwierane.
  • Drzwi na tej kondygnacji są otwierane ręcznie.
  • Światło drzwi do pomieszczeń wynosi min. 90 cm.
  • Drzwi do pomieszczeń nie mają progów.
  • W drzwiach do sal zastosowano klamki okrągłe w przekroju w kształcie litery „L” lub „C”.
  • Klamki znajdują się na wysokości 80-110 cm.
  • Sale nie są objęte kontrolą dostępu.
5.2.4. Sygnalizacje i informacje wizualne
  • Na tym piętrze zastosowano informację wizualną (napisy, piktogramy) określającą położenie ważnych pomieszczeń, kondygnacji, położenie sal lub bieżącej lokalizacji. Zastosowano kontrast pomiędzy czcionką a tłem. Minimalna wielkość czcionki wynosi 15 milimetrów. Zastosowano czcionkę bezszeryfową. Zostały oznaczone toalety, recepcja, numer kondygnacji.
  • Poszczególne pomieszczenia zostały opisane numerem.
  • Przy pomieszczeniach jest informacja o funkcjach, jakie pełnią.
  • Na tej kondygnacji znajduje się ogólnie dostępny plan, mapa danego piętra.
  • Zastosowano kontrast między posadzkami a ścianami.
  • Zastosowano kontrast między ościeżnicami drzwi a ścianami.
  • Zastosowano kontrast między meblami a ich otoczeniem.
  • Nie wprowadzono elementów kolorystycznych ułatwiających samodzielną orientację – ścieżki kolorystyczne – prowadzące do istotnych punktów na danej kondygnacji tj. toaleta, recepcja, punkt informacyjny.
  • Sale na danej kondygnacji nie zostały opisane w alfabecie Braille’a.
  • Na danej kondygnacji nie znajduje się jej plan tyflograficzny.
  • Na danym piętrze nie zastosowano ścieżek dotykowych (wypukłych znaków poziomych).
  • Nie zastosowano na tej kondygnacji informacji głosowej.
5.2.5. Pomieszczenia na kondygnacji
  • W salach 1, 2 i 10 można korzystać z nagłośnienia.
  • W żadnej sali nie jest zainstalowana na stałe pętla indukcyjna.
  • Sale nie są wyposażone na stałe w mównicę/katedrę na podwyższeniu.
  • W salach 1 i 2 zapewniono przy katedrze/mównicy/biurku lub stoliku prowadzącego przestrzeń manewrową o wymiarach min. 150 x 150 cm.
  • W salach 1, 2 i 10 pod blatem mównicy/katedry/biurka lub stolika prowadzącego znajduje się wolna przestrzeń nie mniejsza niż 70 cm wysokości, 90 cm szerokości i 60 cm głębokości.
  • W salach blaty mównicy/katedry/biurka/stolika prowadzącego nie mają możliwości regulacji wysokości.
  • Sale 1, 2 i 10 są wyposażone w tablicę. W tych salach tablica jest dostępna w zasięgu ręki osoby poruszającej się na wózku/niskiego wzrostu, czyli od ok. 50cm do ok 140 cm.
  • Sale 1, 2 i 10 są wyposażone w sprzęt multimedialny. W tych salach sprzęt multimedialny dostępny jest w zasięgu osoby niskiego wzrostu lub osoby poruszającej się na wózku, czyli na wysokości ok 50 do 140cm.
  • Zaplanowano miejsce dla uczestników poruszających się na wózku w salach 1, 2 i 10 – sale są płaskie, a krzesła można dowolnie przestawiać.
  • W salach 1, 2 i 10 znajdują się biurka lub stoliki lub stanowiska laboratoryjne bądź stanowiska komputerowe.
  • W salach 1, 2 i 10 znajduje się przynajmniej jedno stanowisko dla uczestnika/studenta o minimalnych wymiarach: wysokości nie mniejszej niż 70 cm, szerokości min. 90 cm, głębokości 60 cm. Przy tych stanowiskach jest dostępna przestrzeń manewrowa o wymiarach min. 150cm na 150 cm.

5.3. Kondygnacja (I piętro hotelowe)

5.3.1. Informacje ogólne
  • Na tej kondygnacji znajdują się pomieszczenia ogólnodostępne dla pracowników lub/i studentów (np. toalety, pokoje pracy cichej, pomieszczenia sanitarne), sale konferencyjne, sale w których odbywają się zajęcia dydaktyczne (np. laboratoria, zajęcia, wykłady), pomieszczenia techniczne, magazyny oraz pokoje hotelowe.
5.3.2. Ciągi komunikacyjne
  • Aby wejść lub wyjść z sal na tej kondygnacji nie trzeba pokonywać schodów, stopni lub progów wyższych niż 2 cm.
  • Przy wejściu/wyjściu do/z którejś z sal nie występują zagrożenia.
  • Przed wejściem do każdej sali i przy wyjściu z każdej sali jest dostępna wolna od ograniczeń przestrzeń o wymiarach 150 cm na 150 cm.
  • Minimalna szerokość ciągu komunikacyjnego to 180 cm na całej swojej długości.
  • Ciągi komunikacyjne mają minimalną wysokość 220 cm.
  • W ciągach komunikacyjnych nie występują wiszące lub wystające elementy architektoniczne (np. gabloty, szyldy, belki).
  • W ciągu komunikacyjnym nie znajdują się elementy umieszczone na słupach.
  • Na danej kondygnacji nie występuje różnica poziomów.
  • Na danej kondygnacji nie zostały umieszczone miejsca siedzące.
  • Zapewniono miejsce postoju dla osoby poruszającej się na wózku o głębokości min. 140 i szerokości 90 cm (tak by mogła zaparkować wózek obok ławki nie przeszkadzając innym użytkownikom przestrzeni).
  • W ciągu komunikacyjnym nie ma rzeźb, stolików, donic z kwiatami itp.
  • Materiały zastosowane do nawierzchni są równe i antypoślizgowe.
  • Materiały zastosowane do nawierzchni nie są wysokiego połysku.
  • W przypadku zastosowania wykładziny, jej runo nie przekracza 20 mm.
  • Usytuowanie tzw. małej architektury (donic z kwiatami, ławki itp.) nie utrudnia przemieszczania się osobom z niepełnosprawnością ruchową lub wzrokową.
  • Włączniki światła są zamontowane na wysokości 80-110 cm.
  • Gniazda elektryczne są zamontowane na wysokości 40-100 cm.
5.3.3. Drzwi
5.3.3.1. W ciągach komunikacyjnych
  • Ciągi komunikacyjne są pooddzielane drzwiami.
  • Na tej kondygnacji znajdują się 1 sztuka drzwi rozdzielających przestrzeń komunikacyjną: blokuje dostęp do sali konferencyjnej i do pokoju hotelowego dla osób niepełnosprawnych.
  • Wszystkie drzwi rozdzielające kondygnację są na stałe zamknięte.
  • Zastosowany został rozwierany typ drzwi.
  • Wszystkie drzwi rozdzielające kondygnację są otwierane ręcznie i są lekkie.
  • Klamki wszystkich drzwi zamkniętych znajdują się na wysokości 80-110 cm, mają wygodny kształt i są położone w
  • odległości min. 60 cm od narożnika ściany. Wszystkie drzwi rozdzielające ciąg komunikacyjny są wyposażone w samodomykacz.
  • Drzwi rozdzielające ciąg komunikacyjny są transparentne. Zastosowano oznakowanie na tafli drzwi w postaci wzoru pokrywającego ponad 25% powierzchni drzwi lub min. 2 poziomych pasów, o szerokości min. 7,5 cm, umieszczonych na wysokości 90–100 cm oraz 130–140 cm.
  • Szerokość drzwi zamkniętych, rozdzielających kondygnację w świetle przejścia wynosi minimum 90 cm. Wewnątrz drzwi nie zastosowano progu wyższego niż 2 cm. Bezpośrednio przed drzwiami i za drzwiami zapewniono przestrzeń manewrową o powierzchni min. 150 cm na 150cm, nie ograniczanej przez pole otwieranych drzwi.
  • Nie zastosowano systemu kontroli dostępu.
5.3.3.2. Do pomieszczeń
  • Do wszystkich pomieszczeń na piętrze zastosowano jeden rodzaj drzwi: drzwi rozwierane.
  • Drzwi na tej kondygnacji są otwierane ręcznie – we wszystkich pokojach i w sali konferencyjnej.
  • Światło drzwi do pomieszczeń wynosi min. 90 cm.
  • Drzwi do pomieszczeń nie mają progów.
  • W drzwiach do sal zastosowano klamki okrągłe w przekroju w kształcie litery „L” lub „C”.
  • Klamki znajdują się na wysokości 80-110 cm.
  • Sale są objęte kontrolą dostępu – dotyczy to pokoi hotelowych. Każdy z czytników znajduje się na wysokości od 80 cm do 110 cm. Czytniki nie znajdują się min. 60 cm od narożnika ściany. W systemie kontroli dostępu nie zastosowano przycisków.
5.3.4. Sygnalizacje i informacje wizualne
  • Na tym piętrze zastosowano informację wizualną (napisy, piktogramy) określającą położenie ważnych pomieszczeń, kondygnacji, położenie sal lub bieżącej lokalizacji. Zastosowano kontrast pomiędzy czcionką a tłem. Minimalna wielkość czcionki wynosi 15 milimetrów. Zastosowano czcionkę bezszeryfową. Zostały oznaczone toalety, kierunek położenia pomieszczeń, numer kondygnacji.
  • Poszczególne pomieszczenia zostały opisane numerem.
  • Przy pomieszczeniach jest informacja o funkcjach, jakie pełnią.
  • Na tej kondygnacji znajduje się ogólnie dostępny plan, mapa danego piętra.
  • Zastosowano kontrast między posadzkami a ścianami.
  • Zastosowano kontrast między ościeżnicami drzwi a ścianami.
  • Zastosowano kontrast między meblami a ich otoczeniem.
  • Nie wprowadzono elementów kolorystycznych ułatwiających samodzielną orientację – ścieżki kolorystyczne – prowadzące do istotnych punktów na danej kondygnacji tj. toaleta, recepcja, punkt informacyjny.
  • Sale na danej kondygnacji nie zostały opisane w alfabecie Braille’a.
  • Na danej kondygnacji znajduje się jej plan tyflograficzny. Plan nie zawiera napisów wypukłych w alfabecie Braille’a. Plan został wykonany na papierze i oprawiony w plastik.
  • Na danym piętrze nie zastosowano ścieżek dotykowych (wypukłych znaków poziomych).
  • Nie zastosowano na tej kondygnacji informacji głosowej.
5.3.5. Pomieszczenia na kondygnacji
  • W sali konferencyjnej można korzystać z nagłośnienia.
  • W żadnej sali nie jest zainstalowana na stałe pętla indukcyjna.
  • Sale nie są wyposażone na stałe w mównicę/katedrę na podwyższeniu.
  • W sali konferencyjnej zapewniono przy katedrze/mównicy/biurku lub stoliku prowadzącego przestrzeń manewrową o wymiarach min. 150 x 150 cm.
  • W sali konferencyjnej pod blatem mównicy/katedry/biurka lub stolika prowadzącego znajduje się wolna przestrzeń nie mniejsza niż 70 cm wysokości, 90 cm szerokości i 60 cm głębokości.
  • W salach blaty mównicy/katedry/biurka/stolika prowadzącego nie mają możliwości regulacji wysokości.
  • Sala konferencyjna jest wyposażona w tablicę. W tej sali tablica jest dostępna w zasięgu ręki osoby poruszającej się na wózku/niskiego wzrostu, czyli od ok. 50cm do ok 140 cm.
  • Sale nie są wyposażone w sprzęt multimedialny.
  • Zaplanowano miejsce dla uczestników poruszających się na wózku w sali konferencyjnej – sala jest płaska, a krzesła można dowolnie przestawiać.
  • W sali konferencyjnej znajdują się biurka lub stoliki lub stanowiska laboratoryjne bądź stanowiska komputerowe.
  • W sali konferencyjnej znajduje się przynajmniej jedno stanowisko dla uczestnika/studenta o minimalnych wymiarach: wysokości nie mniejszej niż 70 cm, szerokości min. 90 cm, głębokości 60 cm. Przy tych stanowiskach jest dostępna przestrzeń manewrowa o wymiarach min. 150cm na 150 cm.

5.4. Kondygnacja (II piętro hotelowe)

5.4.1. Informacje ogólne
  • Na tej kondygnacji znajdują się pomieszczenia ogólnodostępne dla pracowników lub/i studentów (np. toalety, pokoje pracy cichej, pomieszczenia sanitarne), pomieszczenia techniczne, magazyny, pokoje hotelowe.
5.4.2. Ciągi komunikacyjne
  • Aby wejść lub wyjść z sal na tej kondygnacji nie trzeba pokonywać schodów, stopni lub progów wyższych niż 2 cm.
  • Przy wejściu/wyjściu do/z którejś z sal nie występują zagrożenia.
  • Przed wejściem do każdej sali i przy wyjściu z każdej sali jest dostępna wolna od ograniczeń przestrzeń o wymiarach 150 cm na 150 cm.
  • Minimalna szerokość ciągu komunikacyjnego to 180 cm na całej swojej długości.
  • Ciągi komunikacyjne mają minimalną wysokość 220 cm.
  • W ciągach komunikacyjnych nie występują wiszące lub wystające elementy architektoniczne (np. gabloty, szyldy, belki).
  • W ciągu komunikacyjnym nie znajdują się elementy umieszczone na słupach.
  • Na danej kondygnacji nie występuje różnica poziomów.
  • Na danej kondygnacji nie zostały umieszczone miejsca siedzące.
  • Zapewniono miejsce postoju dla osoby poruszającej się na wózku o głębokości min. 140 i szerokości 90 cm (tak by mogła zaparkować wózek obok ławki nie przeszkadzając innym użytkownikom przestrzeni).
  • W ciągu komunikacyjnym nie ma rzeźb, stolików, donic z kwiatami itp.
  • Materiały zastosowane do nawierzchni są równe i antypoślizgowe.
  • Materiały zastosowane do nawierzchni nie są wysokiego połysku.
  • W przypadku zastosowania wykładziny, jej runo nie przekracza 20 mm.
  • Usytuowanie tzw. małej architektury (donic z kwiatami, ławki itp.) nie utrudnia przemieszczania się osobom z niepełnosprawnością ruchową lub wzrokową.
  • Włączniki światła są zamontowane na wysokości 80-110 cm.
  • Gniazda elektryczne są zamontowane na wysokości 40-100 cm.
5.4.3. Drzwi
5.4.3.1. W ciągach komunikacyjnych
  • Ciągi komunikacyjne są pooddzielane drzwiami.
  • Na tej kondygnacji znajdują się 1 sztuka drzwi rozdzielających przestrzeń komunikacyjną: blokuje dostęp do 4 pokoi hotelowych.
  • Wszystkie drzwi rozdzielające kondygnację są na stałe zamknięte.
  • Zastosowany został rozwierany typ drzwi.
  • Wszystkie drzwi rozdzielające kondygnację są otwierane ręcznie i są lekkie.
  • Klamki wszystkich drzwi zamkniętych znajdują się na wysokości 80-110 cm, mają wygodny kształt i są położone w
  • odległości min. 60 cm od narożnika ściany. Wszystkie drzwi rozdzielające ciąg komunikacyjny nie są wyposażone w samodomykacz.
  • Drzwi rozdzielające ciąg komunikacyjny są transparentne. Zastosowano oznakowanie na tafli drzwi w postaci wzoru pokrywającego ponad 25% powierzchni drzwi lub min. 2 poziomych pasów, o szerokości min. 7,5 cm, umieszczonych na wysokości 90–100 cm oraz 130–140 cm.
  • Szerokość drzwi zamkniętych, rozdzielających kondygnację w świetle przejścia wynosi minimum 90 cm. Wewnątrz drzwi nie zastosowano progu wyższego niż 2 cm. Bezpośrednio przed drzwiami i za drzwiami zapewniono przestrzeń manewrową o powierzchni min. 150 cm na 150cm, nie ograniczanej przez pole otwieranych drzwi.
  • Nie zastosowano systemu kontroli dostępu.
5.4.3.2. Do pomieszczeń
  • Do wszystkich pomieszczeń na piętrze zastosowano jeden rodzaj drzwi: drzwi rozwierane.
  • Drzwi na tej kondygnacji są otwierane ręcznie.
  • Światło drzwi do pomieszczeń wynosi min. 90 cm.
  • Drzwi do pomieszczeń nie mają progów.
  • W drzwiach do sal zastosowano klamki okrągłe w przekroju w kształcie litery „L” lub „C”.
  • Klamki znajdują się na wysokości 80-110 cm.
  • Sale są objęte kontrolą dostępu – dotyczy to pokoi hotelowych. Każdy z czytników znajduje się na wysokości od 80 cm do 110 cm. Czytniki nie znajdują się min. 60 cm od narożnika ściany. W systemie kontroli dostępu nie zastosowano przycisków.
5.4.4. Sygnalizacje i informacje wizualne
  • Na tym piętrze zastosowano informację wizualną (napisy, piktogramy) określającą położenie ważnych pomieszczeń, kondygnacji, położenie sal lub bieżącej lokalizacji. Zastosowano kontrast pomiędzy czcionką a tłem. Minimalna wielkość czcionki wynosi 15 milimetrów. Zastosowano czcionkę bezszeryfową. Zostały oznaczone toalety, kierunek położenia pomieszczeń, numer kondygnacji.
  • Poszczególne pomieszczenia zostały opisane numerem.
  • Przy pomieszczeniach jest informacja o funkcjach, jakie pełnią.
  • Na tej kondygnacji znajduje się ogólnie dostępny plan, mapa danego piętra.
  • Zastosowano kontrast między posadzkami a ścianami.
  • Zastosowano kontrast między ościeżnicami drzwi a ścianami.
  • Nie zastosowano kontrastu między meblami a ich otoczeniem.
  • Nie wprowadzono elementów kolorystycznych ułatwiających samodzielną orientację – ścieżki kolorystyczne – prowadzące do istotnych punktów na danej kondygnacji tj. toaleta, recepcja, punkt informacyjny.
  • Sale na danej kondygnacji nie zostały opisane w alfabecie Braille’a.
  • Na danej kondygnacji nie znajduje się jej plan tyflograficzny.
  • Na danym piętrze nie zastosowano ścieżek dotykowych (wypukłych znaków poziomych).
  • Nie zastosowano na tej kondygnacji informacji głosowej.
5.4.5. Pomieszczenia na kondygnacji
  • W żadnej sali nie jest zainstalowana na stałe pętla indukcyjna.

5.5. Kondygnacja (III piętro hotelowe)

5.5.1. Informacje ogólne
  • Na tej kondygnacji znajdują się pomieszczenia ogólnodostępne dla pracowników lub/i studentów (np. toalety, pokoje pracy cichej, pomieszczenia sanitarne), pomieszczenia techniczne, magazyny, pokoje hotelowe.
  • Kondygnacja jest identyczna z wcześniej opisaną kondygnacją oznaczona jako: II piętro hotelowe.
5.5.2. Ciągi komunikacyjne
  • Aby wejść lub wyjść z sal na tej kondygnacji nie trzeba pokonywać schodów, stopni lub progów wyższych niż 2 cm.
  • Przy wejściu/wyjściu do/z którejś z sal nie występują zagrożenia.
  • Przed wejściem do każdej sali i przy wyjściu z każdej sali jest dostępna wolna od ograniczeń przestrzeń o wymiarach 150 cm na 150 cm.

5.6. Kondygnacja (IV piętro hotelowe)

5.6.1. Informacje ogólne
  • Na tej kondygnacji znajdują się pokój hotelowy typu apartament i strych
5.6.2. Ciągi komunikacyjne
  • Aby wejść lub wyjść z sal na tej kondygnacji nie trzeba pokonywać schodów, stopni lub progów wyższych niż 2 cm.
  • Przy wejściu/wyjściu do/z którejś z sal nie występują zagrożenia.
  • Przed wejściem do każdej sali i przy wyjściu z każdej sali jest dostępna wolna od ograniczeń przestrzeń o wymiarach 150 cm na 150 cm.
  • Minimalna szerokość ciągu komunikacyjnego to 180 cm na całej swojej długości.
  • Ciągi komunikacyjne mają minimalną wysokość 220 cm.
  • W ciągach komunikacyjnych nie występują wiszące lub wystające elementy architektoniczne (np. gabloty, szyldy, belki).
  • W ciągu komunikacyjnym nie znajdują się elementy umieszczone na słupach.
  • Na danej kondygnacji nie występuje różnica poziomów.
  • Na danej kondygnacji nie zostały umieszczone miejsca siedzące.
  • Nie zapewniono miejsca postoju dla osoby poruszającej się na wózku o głębokości min. 140 i szerokości 90 cm (tak by mogła zaparkować wózek obok ławki nie przeszkadzając innym użytkownikom przestrzeni).
  • W ciągu komunikacyjnym nie ma rzeźb, stolików, donic z kwiatami itp.
  • Materiały zastosowane do nawierzchni są równe i antypoślizgowe.
  • Materiały zastosowane do nawierzchni nie są wysokiego połysku.
  • W przypadku zastosowania wykładziny, jej runo nie przekracza 20 mm.
  • Usytuowanie tzw. małej architektury (donic z kwiatami, ławki itp.) nie utrudnia przemieszczania się osobom z niepełnosprawnością ruchową lub wzrokową.
  • Włączniki światła są zamontowane na wysokości 80-110 cm.
  • Gniazda elektryczne są zamontowane na wysokości 40-100 cm.
5.6.3. Drzwi
5.6.3.1. W ciągach komunikacyjnych
  • Ciągi komunikacyjne są pooddzielane drzwiami.
  • Na tej kondygnacji znajduje się 1 sztuka drzwi rozdzielających przestrzeń komunikacyjną: drzwi prowadzące do przedsionka na strych.
  • Wszystkie drzwi rozdzielające kondygnację są na stałe zamknięte.
  • Zastosowany został rozwierany typ drzwi.
  • Wszystkie drzwi rozdzielające kondygnację są otwierane ręcznie i są lekkie.
  • Klamki wszystkich drzwi zamkniętych znajdują się na wysokości 80-110 cm, mają wygodny kształt i są położone w
  • odległości min. 60 cm od narożnika ściany. Wszystkie drzwi rozdzielające ciąg komunikacyjny nie są wyposażone w samodomykacz.
  • Drzwi rozdzielające ciąg komunikacyjny nie są transparentne.
  • Szerokość drzwi zamkniętych, rozdzielających kondygnację w świetle przejścia nie wynosi minimum 90 cm. Wewnątrz drzwi zastosowano próg wyższy niż 2 cm. Bezpośrednio przed drzwiami i za drzwiami zapewniono przestrzeń manewrową o powierzchni min. 150 cm na 150cm, nie ograniczaną przez pole otwieranych drzwi.
  • Nie zastosowano systemu kontroli dostępu.
5.6.3.2. Do pomieszczeń
  • Do wszystkich pomieszczeń na piętrze zastosowano jeden rodzaj drzwi: drzwi rozwierane.
  • Drzwi na tej kondygnacji są otwierane ręcznie.
  • Światło drzwi do pomieszczeń wynosi min. 90 cm.
  • Drzwi do pomieszczeń nie mają progów.
  • W drzwiach do sal zastosowano klamki okrągłe w przekroju w kształcie litery „L” lub „C”.
  • Klamki znajdują się na wysokości 80-110 cm.
  • Pokój hotelowy – apartament – jest objęty kontrolą dostępu. Każdy z czytników znajduje się na wysokości od 80 cm do 110 cm. Czytnik znajduje się min. 60 cm od narożnika ściany. W systemie kontroli dostępu nie zastosowano przycisków.
5.6.4. Sygnalizacje i informacje wizualne
  • Na tym piętrze zastosowano informację wizualną (napisy, piktogramy) określającą położenie ważnych pomieszczeń, kondygnacji, położenie sal lub bieżącej lokalizacji. Zastosowano kontrast pomiędzy czcionką a tłem. Minimalna wielkość czcionki wynosi 15 milimetrów. Zastosowano czcionkę bezszeryfową. Został oznaczony numer kondygnacji.
  • Poszczególne pomieszczenia zostały opisane numerem.
  • Przy pomieszczeniach jest informacja o funkcjach, jakie pełnią.
  • Na tej kondygnacji znajduje się ogólnie dostępny plan, mapa danego piętra.
  • Zastosowano kontrast między posadzkami a ścianami.
  • Zastosowano kontrast między ościeżnicami drzwi a ścianami.
  • Nie zastosowano kontrastu między meblami a ich otoczeniem.
  • Nie wprowadzono elementów kolorystycznych ułatwiających samodzielną orientację – ścieżki kolorystyczne – prowadzące do istotnych punktów na danej kondygnacji tj. toaleta, recepcja, punkt informacyjny.
  • Sale na danej kondygnacji nie zostały opisane w alfabecie Braille’a.
  • Na danej kondygnacji nie znajduje się jej plan tyflograficzny.
  • Na danym piętrze nie zastosowano ścieżek dotykowych (wypukłych znaków poziomych).
  • Nie zastosowano na tej kondygnacji informacji głosowej.

6.1. Windy i dźwigi osobowe

6.1.1. Winda (wewnętrzna)
6.1.1.1. Parametry techniczne i wymiary
  • Winda przemieszcza się pomiędzy wszystkimi piętrami.
  • Odległość między drzwiami windy a przeciwległą ścianą ma minimum 1,6 m.
  • Przed windą została zapewniona przestrzeń manewrowa minimum 1,5 m x 1,5 m wolnej przestrzeni.
  • Szerokość wejścia do windy ma w świetle min. 90 cm.
  • Drzwi windy otwierają i zamykają się automatycznie.
  • Nie zostały zainstalowane czujniki zatrzymujące zamykanie drzwi jeszcze przed kontaktem fizycznym z człowiekiem lub przedmiotem.
  • Wnętrze windy ma min. 110 x 140 cm.
  • Drzwi windy znajdują się na krótszym boku windy.
  • Wnętrze windy nie jest równe lub większe niż 150 x 150 cm lub 140 x 160 cm.
  • Naprzeciwko wejścia znajduje się lustro. Dolna krawędź lustra znajduje się na wysokości większej niż 30 cm od podłogi – dolna krawędź jest na wysokości 90 cm. Górna krawędź lustra znajduje się na wysokości nie niższej niż 190 cm.
  • Wyjście z windy nie może odbywać się przez inne drzwi niż te, przez które użytkownik dostał się do windy. Drugie drzwi do windy znajdują się naprzeciw drzwi wejściowych.
  • W windzie znajdują się ciągłe poręcze na wysokości 90 cm.
  • Różnica poziomów między podłogą windy a podłogą danej kondygnacji nie jest większa niż 2 cm.
  • W windzie nie znajduje się siedzenie/składane siedzenie.
6.1.1.2. Panele sterujące
  • Zewnętrzny panel sterujący nie jest oddalony od ściany narożnej o min. 60 cm.
  • Zewnętrzny panel sterujący jest na wysokości pomiędzy 80 a 120 cm.
  • Zewnętrzny panel sterujący jest wyposażony w przyciski wyczuwalne dotykowo.
  • Zewnętrzny panel sterujący nie jest wyposażony w opisy w alfabecie Braille’a.
  • Wewnętrzny panel sterujący nie znajduje się min. 50 cm od narożnika kabiny – znajduje się w odległości 30 cm.
  • Przyciski wewnętrznego panelu sterującego znajdują się na wysokości 80-120 cm.
  • Wewnętrzny panel sterujący wyposażony jest w przyciski wyczuwalne dotykowo.
  • Wewnętrzny panel sterujący nie ma napisów w Braille’u.
  • Przycisk poziomu „zero” nie został dodatkowo wyróżniony kolorem.
  • Przycisk poziomu zero jest wyczuwalny dotykowo – przycisk jest wklęsły, posiada wgłębienie.
6.1.1.3. Informacje zewnętrzne i sygnalizacje
  • Przed dojściem do windy nie znajduje się system fakturowy prowadzący do panelu przywoławczego.
  • Drzwi windy oraz ich obramowanie są oznakowane w sposób kontrastowy w stosunku do otoczenia.
  • Sygnalizacja przyjazdu kabiny jest słyszana na zewnątrz windy.
  • Na zewnątrz windy znajduje się wyświetlacz informujący o numerze piętra, na którym znajduje się winda. Wyświetlany numer ma odpowiedni kontrast – jest duży i wyraźny.
  • Obok drzwi nie ma czytelnej informacji z numerem kondygnacji.
  • Winda nie jest wyposażona w sygnalizację głosową informującą o numerze piętra.
  • Sygnalizacja przejazdu kabiny jest słyszana wewnątrz windy.
  • Winda posiada wewnętrzny wyświetlacz.
  • Na wewnętrznym wyświetlaczu dobrze widoczny jest numer piętra, na którym znajduje się winda.

6.2. Klatki schodowe

6.2.1. Klatka (I)
  • Oznaczenie tej klatki schodowej na planie to: klatka schodowa I.
  • Nie istnieje żadna część kondygnacji, do której nie da się dotrzeć daną klatką schodową. Klatka prowadzi między przyziemiem -1 a 4 piętrem.
  • Schody na klatce nie są ruchome.
  • Liczba stopni w pojedynczym biegu schodów nie jest większa niż 17.
  • Szerokość biegu schodów (między poręczami) ma minimalną szerokość 120 cm.
  • Liczba stopni w pojedynczym biegu schodów nie jest mniejsza niż 3.
  • Spoczniki mają długość min. 150 cm.
  • Druga poręcz jest na wysokości 85-100 cm.
  • Pierwsza poręcz nie jest na wysokości 60-75 cm.
  • Szerokość schodów nie jest większa niż 4 metry.
  • Część chwytna poręczy ma średnicę w zakresie 3,5-4,5 cm.
  • Poręcze są oddalone od ściany o min. 5 cm.
  • Na końcach poręczy nie znajdują się oznakowania dotykowe, np. w alfabecie Braille’a.
  • Pod schodami nie ma wolnej, niezabezpieczonej (łatwo dostępnej) przestrzeni o wysokości poniżej 210 cm.
  • Nie wprowadzono kontrastowego oznaczenia wzdłuż wszystkich krawędzi schodów.
  • Wprowadzono oznaczenie kontrastowe w postaci pasa wzdłuż pierwszego i ostatniego stopnia w biegu schodów. Szerokość tego pasa wynosi od 5-10 cm.
  • Przed schodami nie zastosowano oznakowania dotykowego.
  • Schody mają podstopnice pod kątem prostym w stosunku do stopni.
  • Schody posiadają noski.
6.2.1. Klatka (II)
  • Oznaczenie tej klatki schodowej na planie to: klatka schodowa nr 2.
  • Istnieje część kondygnacji, do której nie da się dotrzeć daną klatką schodową. Klatka prowadzi między przyziemiem -1 a wysokim parterem. Nie można nią dotrzeć do kondygnacji: I, II, III i IV piętro hotelowe.
  • Schody na klatce nie są ruchome.
  • Liczba stopni w pojedynczym biegu schodów nie jest większa niż 17.
  • Szerokość biegu schodów (między poręczami) ma minimalną szerokość 120 cm.
  • Liczba stopni w pojedynczym biegu schodów nie jest mniejsza niż 3.
  • Spoczniki nie mają długości min. 150 cm.
  • Druga poręcz jest na wysokości 85-100 cm.
  • Pierwsza poręcz nie jest na wysokości 60-75 cm.
  • Szerokość schodów nie jest większa niż 4 metry.
  • Część chwytna poręczy ma średnicę w zakresie 3,5-4,5 cm.
  • Poręcze nie są oddalone od ściany o min. 5 cm.
  • Na końcach poręczy nie znajdują się oznakowania dotykowe, np. w alfabecie Braille’a.
  • Pod schodami nie ma wolnej, niezabezpieczonej (łatwo dostępnej) przestrzeni o wysokości poniżej 210 cm.
  • Nie wprowadzono kontrastowego oznaczenia wzdłuż wszystkich krawędzi schodów.
  • Nie wprowadzono oznaczenia kontrastowego w postaci pasa wzdłuż pierwszego i ostatniego stopnia w biegu schodów.
  • Przed schodami nie zastosowano oznakowania dotykowego.
  • Schody mają podstopnice pod kątem prostym w stosunku do stopni.
  • Schody posiadają noski.

7.1. Toalety dostępne dla osób niepełnosprawnych

7.1.1. Toaleta (dla osób niepełnosprawnych nr 1)
7.1.1.1. Informacje ogólne
  • Oznaczenie tej toalety na planie to: toaleta dla osób niepełnosprawnych nr 1.
  • Toaleta znajduje się na I piętrze.
  • Krótki opis, jak trafić do toalety: toaleta znajduje się w pokoju hotelowym nr 110.
  • Toaleta dla osób niepełnosprawnych nie jest połączona z toaletą damską lub męską.
7.1.1.2. Drzwi oraz przestrzeń manewrowa
  • W toalecie nie znajduje się przedsionek.
  • Szerokość w świetle drzwi do toalety wynosi minimum 90 cm.
  • Zamek w drzwiach ma kształt małej klamki lub jest szeroki ani płaski.
  • Przestrzeń manewrowa wewnątrz toalety ma kwadratowe pole o wymiarach minimum 150 x 150 cm.
7.1.1.3. Miska ustępowa
  • Z boku muszli ustępowej zapewniono wolną przestrzeń o szerokości nie mniejszej niż 90 cm. Przestrzeń ta jest zapewniona z prawej strony muszli sedesowej.
  • Odległość muszli od ściany (licząc od osi muszli) wynosi: z lewej strony 46 cm, z prawej strony 150 cm.
  • Długość muszli ma 65-80 cm.
  • Górna krawędź muszli jest na wysokości 45-48 cm.
  • Przy muszli ustępowej zamontowano poręcze. Poręcz jest zapewniona z obu stron muszli sedesowej. Poręcze znajdują się w odległości 32-40 cm od muszli (mierząc od osi muszli do osi poręczy). Poręcz od strony przestrzeni manewrowej jest uchylna.
  • Papier toaletowy umieszczony jest blisko przedniej krawędzi muszli ustępowej, aby osoba korzystająca z toalety nie musiała sięgać do tyłu.
  • Szczotka do ustępu jest dostępna w zasięgu ręki.
7.1.1.4. Umywalka
  • Zapewniono odpowiednią ilość miejsca przed umywalką, czyli 80 x 130 cm.
  • Górna krawędź umywalki znajduje się na wysokości 75-85 cm.
  • Przestrzeń pod umywalką jest dostępna i nie mniejsza niż 65-70cm.
  • Głębokość umywalki jest w granicach 35-60 cm.
  • Bateria umywalkowa nie ma kurków. Wyposażona jest w dźwignię lub czujnik. Odległość dźwigni lub czujnika baterii umywalkowej nie jest większa niż 30 cm od przedniej krawędzi umywalki.
  • Zapewniono poręcze przy umywalce. Poręcz znajduje się w odległości maks. 40 cm (mierząc od osi umywalki do osi poręczy), ale nie bliżej niż 5 cm pomiędzy krawędzią poręczy a krawędzią umywalki. Poręcze wystają od 10 cm do 25 cm przed krawędź umywalki.
7.1.1.5. Wyposażenie dodatkowe
  • W toalecie nie zastosowano oświetlenia włączanego za pomocą czujnika ruchu lub obecności. Włącznik światła umieszczony jest na wysokości 80-110 cm w odległości min. 60 cm od narożnika ściany.
  • Dolna krawędź dozownika na mydło jest w zasięgu ręki, nie wyżej niż 100 cm od podłogi.
  • Dolna krawędź suszarki do rąk lub pojemnika na ręczniki papierowe znajduje się w zasięgu ręki nie wyżej niż 100 cm od podłogi.
  • W toalecie nie znajduje się lustro uchylne – jest lustro stałe.
  • W toalecie znajduje się dostępny kosz (nie otwierany nogą, tylko taki, którego klapa uchyla się pod niewielkim ciężarem śmieci). Dolna krawędź jest nie wyżej niż 90 cm i górna krawędź nie niżej niż 190 cm. Kosz jest w zasięgu ręki.
  • W toalecie znajduje się haczyk na wysokości 100-110 cm od posadzki.
  • Toaleta nie jest wyposażona w system wzywania pomocy.

7.2. Recepcja

  • Portiernia znajduje się na wysokim parterze.
  • Krótki opis, gdzie znajduje się portiernia: recepcja znajduje się na poziomie wysoki parter, w centralnej części budynku, przy klatce schodowej nr 1. Dotrzeć można do niej przez pokonanie schodów pomiędzy przyziemiem – wejściem głównym a wysokim parterem; również przez wejście nr 2 i klatkę schodową nr 2; również przez wejście nr 3 prowadzące do windy na poziom -1.
  • Portiernia umieszczona jest blisko głównego wejścia do budynku, które nie jest dostępne dla osób niepełnosprawnych. Istnieje inne wejście dostępne dla osób niepełnosprawnych, które jest widoczne z recepcji lub istnieje możliwość wezwania kogoś przyciskiem.
  • Recepcja nie posiada blatów na dwóch wysokościach.
  • W recepcji nie ma obniżonego blatu na wysokość max 90 cm. Wysokość blatu to 120 cm. Długość obniżonego blatu nie ma minimum 90 cm. Blat nie jest wysunięty w kierunku odwiedzających na minimum 30 cm. Przestrzeń pod blatem ma wysokość min. 67 cm.
  • Twarz portiera jest dobrze oświetlona.
  • Stanowisko portierni nie jest wyposażone w pętle indukcyjną.
  • Stanowisko nie jest wyposażone w tłumacza języka migowego online.